Șoferi, blocați în trafic: București – Sibiu: 8 ore, Cluj – Constanța: 16 ore, Arad – Giurgiu 15 ore

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 10.07.2024 - 09:20
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: pexels.com/Markus Spiske - Imagine cu rol ilustrativ
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: pexels.com/Markus Spiske - Imagine cu rol ilustrativ
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze
România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore - Foto: captură ecran Waze

România blocată! În anul de grație 2024, în România nu există niciun drum rapid care să traverseze Carpații. Abia se lucrează la Autostrada Pitești-Sibiu, ce va fi gata la orizontul anilor 2030, iar din această cauză, un camion ajunge de la Arad la Giurgiu în minimum 14-15 ore.

SHARE

Închiderea totală a DN7 Valea Oltului, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din țară, în timpul zilei, pentru lucrări la viitoarea mult visată autostradă A1 Pitești-Sibiu, a paralizat traficul din centrul și sudul României. 

Traficul greu s-a mutat pe principalele două rute alternative viabile pentru a traversa țara de la est la vest sau viceversa, prin Brașov sau prin Craiova - Drobeta-Turnu Severin, iar șoferii de camion pot face și mai bine de 2 zile, de exemplu, de la Cluj la Constanța sau de la Arad la Giurgiu, dacă respectă timpii legali de conducere și perioadele de repaus.

Citește și: HAOS în TRAFIC Camioanele pot circula, din nou, pe Valea Prahovei, din cauza închiderii Văii Oltului

România blocată! București – Sibiu: 7-8 ore, Cluj – Constanța: 15-16 ore, Arad – Giurgiu 14-15 ore

Newsweek a simulat cu ajutorul aplicației Waze, care ia în calcul traficul în timp real și limitele de viteza legale, trei trasee care străbat centrul și sudul României pe drumurile patriei în contextul închiderii Văii Oltului.

București - Sibiu (aprox. 315 km): O zi cu TIR-ul

Cu mașina personală, o viteză medie de circa 65 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la București la Sibiu, via Brașov (aprox. 315 km), în circa 5-6 ore. 

Având în vedere însă că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, un șofer de TIR abia poate încerca să ajungă de la București la Sibiu într-o zi de lucru. 

Citește și: Cum motivează Grindeanu închiderea circulației pe Valea Oltului: “Muncitorii nu pot lucra noaptea”

Fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, un camion poate parcurge drumul București - Sibiu via Brașov în contextul traficului de astăzi în circa 7-8 ore. Dar, șoferul de TIR trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației (Reg. CE 561/2006).

Cluj – Constanța (aprox. 710 km): Două zile cu TIR-ul

Cu mașina personală, o viteză medie de circa 65-70 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la Cluj la Constanța, via Brașov (aprox. 315 km), în circa 9,5-10 ore.

Un șofer de TIR, însă, abia poate încerca să ajungă de la Cluj la Constanța în 2 zile de lucru, în condițiile actuale de trafic.

Având în vedere că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, unui șofer de TIR îi trebuie 15-16 ore pentru acest drum. Adică, minimum 2 de lucru, pentru că trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației.

Citește și: Valea Oltului, paralizată. „Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”

 Arad – Giurgiu (aprox. 600 sau 700 km): Aproape 2 zile cu TIR-ul

În contextul închiderii DN7 Valea Oltului, pentru a traversa România de la Arad la Giurgiu, de la vest la est, sunt două drumuri aleternative principale, via Brașov-Sibiu (aprox. 700 km) sau via Craiova-Drobeta-Turnu Severin (aprox. 600 km).

Cu mașina personală, o viteză medie de circa 70 km/h și fără a face vreo pauză, un șofer poate ajunge astăzi de la Arad la Giurgiu, în circa 9-10 ore.

Citește și: „Sincronizare”: Se închide Valea Oltului și se fac lucrări pe Transfăgărășan, care e rută ocolitoare

Un șofer de TIR, însă, abia poate ajunge de la Arad la Giurgiu în 2 zile de lucru, în condițiile actuale de trafic. 

Având în vedere că viteza comercială medie a camioanelor grele e de 40-45 km/h, fără a respecta timpii legali de conducere și perioadele de repaus, unui șofer de TIR îi trebuie 15-16 ore pentru acest drum, dacă alege varianta prin Craiova-Drobeta-Turnu Severin. Via Brașov, drumul poate dura și circa 17 ore. Adică, minimum 2 de lucru, pentru că trebuie să facă pauză minimum 45 de minute după 4h30 de condus. Iar timpul de condus zilnic nu trebuie să depășească 9 ore (poate fi prelungită la maximum 10 ore de două ori pe săptămână), conform legislației.

Valea Oltului, închisă timp de o lună

Circulația pe Valea Oltului este închisă timp de o lună, începând din data de 8 iulie, pe timpul zilei, între orele 6:00 și 20:00, pentru a permite desfășurarea lucrărilor de defrișare necesare pentru viitoarea Autostradă Sibiu - Pitești.

CNAIR a anunțat rute ocolitoare pentru traficul redirecționat în această perioadă.

Variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti - Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti - Ploieşti - DN1A - Braşov - DN 1 - Veştem - intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti - Braşov şi retur, pe traseul Piteşti - DN73 - A3 - Râşnov - Braşov; pentru relaţia Bucureşti - A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti - A1 - Piteşti - DN7 - Râmnicu Vâlcea - DN67 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1.

Citește și: VIDEO Lotul autostrăzii Sibiu-Pitești cu primul tunel de autostradă din țară, la 42%. Gata în 2027?

Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te