Cipurile şi celulele de baterii au devenit unele dintre cele mai importante componente în era vehiculelor electrice şi autonome, obligând producătorii de automobile să depindă de furnizorii asiatici, industria locală fiind lentă în dezvoltatea capacităţii de producţie.
”Da, am devenit prea dependenţi de alte regiuni şi este nevoie de o schimbare a cursului”, a declarat preşedintele Consiliului de Supraveghere al Bosch, Franz Fehrenbach, care demisionează la sfârşitul anului, pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.
„Nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor”
”Cu toate acestea, aceasta nu este vina politicii, ci este legată de optimizarea costurilor în lanţul de aprovizionare. Industria auto se întreabă încet cum va arăta aprovizionarea cu materii prime, în special pentru celulele bateriei”, a spus el.
Firmele germane au evidenţiat planuri de a recupera controlul, inclusiv Volkswagen, care intenţionează să construiască şase fabrici mari de celule de baterii, cu parteneri, în Europa, până în 2030.
Lipsa globală de cipuri pentru automobile a evidenţiat problema, determinând Uniunea Europeană să lanseze programe de subvenţii pentru a atrage producătorii de cipuri pe continent.
Bosch, cel mai mare furnizor de automobile din lume, a deschis în acest an o fabrică de cipuri de 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) în Germania, cea mai mare investiţie a sa vreodată, în timp ce echipează cele mai noi maşini electrice şi autonome.