Dacă prin rularea cu anvelope de vară iarna riscați să derapați periculos și amendă, dacă vă prinde poliția, folosirea de lichid de parbriz de vară în anotimpul rece poate fi chiar și mai periculoasă la volan.
În primul rând, puteți ajunge în situația de a nu mai vedea nimic prin parbriz atât la 40 km/h, cât și la 100 km/h, de exemplu.
Factorul vânt poate face ca, și la temperaturi plus 2-3 grade Celsius, pelicula de lichid neadecvat pulverizată pe parbriz să înghețe aproape instantaneu și să vă „orbească”, să nu mai vedeți aproape nimic cel puțin pentru câteva secunde.
Iar la volan, secundele sunt cruciale, transformându-se în metri și chiar zece de metri parcurși, în funcție de viteză.
Prin urmare, cum lichid de parbriz „all-seasons” nu s-a inventat încă, când temperaturile scad sub 5-7 grade Celsius și încălțați autovehiculul cu gume „M+S” și cu „fulg”, nu uitați să goliți rezervorul de lichid pentru parbriz și să puneți unul de iarnă. Recomandat, să scrie că rezistă la -30, -40 de grade Celsius. Astfel, poate ajuta și la degivrarea mai rapidă a parbrizului.
De asemenea, dacă iarna lăsați în instalație lichid de spălat parbrizul de vară riscați ca acesta să înghețe pe trasee (mai ales la mașinile break și hatchback, care au ștergător și stropitoare și pe lunetă, sau la vehiculele cu instalație de spălat farurile) și să vă strice furtunele, duzele, pompa.