Fiat oprește temporar, pentru patru săptămâni, începând cu data de 13 septembrie, producția modelului 500e, deoarece se luptă să facă față lipsei de cerere pentru mașinnuța sa electrică elegantă și șic de oraș.
Citește și: Costurile electrificării mașinilor nasc „monștrii”. General Motors și Hyundai, parteneriatul anului
Stellantis oprește producția mașinii electrice Fiat 500e. Nu o cumpără nimeni
Stellantis a confirmat că linia Fiat 500e de la uzina sa Mirafiroi din Torino, Italia, va fi oprită timp de patru săptămâni, începând cu 13 septembrie, ceea ce înseamnă că, pentru prima dată din 2007, în Europa nu va mai fi construită nicio mașină Fiat 500 nouă de niciun tip.
„Măsura este necesară din cauza lipsei actuale de comenzi legate de dificultățile profunde întâmpinate pe piața europeană a energiei electrice de toți producătorii, în special de cei europeni”, a anunțat Stellantis într-o declarație pentru Reuters.
Citește și: Efectul mașinilor chinezești: Volkswagen ia în calcul în premieră închiderea de fabrici în Germania
Producția vechiului Fiat 500 cu motoare termice din Polonia s-a încheiat în această vară deoarece nu îndeplinea normele de securitate cibernetică și nu s-a mai dorit efectuarea de noi investiții pentru a repara problema, iar noua versiune hybrid mai are 18 luni până să intre în producție.
Singurul loc în care Fiat 500 încă se mai produce este în nordul Africii, dar mașinile făcute acolo nu respectă normele europene și nu pot fi comercializate în UE.
Fiat nu e singurul constructor auto care a fost forțat să își modifice strategia în fața unei cereri de vehicule electrice mult mai scăzute decât se anticipase.
Toyota, GM, Ford și chiar mărci high-end precum Aston Martin și Mercedes fie prelungesc durata de viață a vehiculelor cu combustie existente, fie cheltuiesc bani suplimentari pentru dezvoltarea unora noi.