Conform ZF, sistemul eAMT (electrified Automated Manual Transmission) permite hibridizarea cu costuri reduse a aproape oricărui automobil cu tracțiune față cu motor termic dispus transversal, principiul fiind destul de simplu. Practic, cutia de viteze manuală este înlocuită cu una robotizată, asociată cu un motor electric montat pe puntea spate. Cutia robotizată, poate decupla propulsorul termic, iar cel electric este capabil să pună mașina în mișcare fără niciun ajutor.
În general însă, eAMT funcționează unitar, mașina comportându-se ca un fel de ”4x4”. Motorul electric compensează, de exemplu, ruperea de cuplu apărută la schimbarea treptei de viteză de către cutia manuală robotizată, și reduce consumul de carburant prin regenerarea energiei la frânare.
De ce a ales ZF să-și prezinte tehnolgia cu ajutorul unui SUV Dacia Duster, nu se știe. Însă, în ultima vreme, tot au existat voci apropiate de Renault și Dacia care nu au negat preocuparea grupului pentru un model electrificat accesibil.