August 2021 a fost, de exemplu, prima lună din istoria automobilului în care cota de piață a mașinilor electrificate a depășit-o pe cea a celor cu motoare diesel în Europa.
Lumea automobilului este în derivă. Pasiunea și plăcerea de a conduce par a fi căzut în comă indusă pe fondul stigmatizării mașinilor și a mobilității individuale, din cauza poluării și a traficului din ce în ce mai aglomerat.
Renault e hotărât, se pare, să ducă marca românească pe noi culmi. Potrivit presei din Franța, Dacia pregătește un break de familie, de clasă „C”, hybrid și 4x4, în cadrul proiectului „Top Secret” botezat „C-Néo”. Modelul ar urma să apară în 2026, după noul Duster și Bigster.
Duster, SUV-ul grupului Dacia-Renault, a avut un rezultat dezamăgitor la testele de coleziune efectuate în America de Sud: nu a obținut nici o stea după standardul Latin NCAP, ceea ce înseamnă că nu oferă siguranță pentru șofer, pasageri și pietoni.
Dacă pe 11 mai 1968 a început la Mioveni fabricarea primului autoturism „Made in Romania”, Dacia 1100, joi, 13 mai 2021, de pe linia de montaj a Uzinei Vehicule Dacia a ieșit automobilul Dacia Duster cu numărul 2.000.000.