TOP 5 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 13.09.2023 - 13:26
TOP 5 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie - Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)
TOP 5 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie - Foto: Pexels (imagine cu rol ilustrativ)

„Revoluția electrică” este, încă, abia la început. Deși toți marii constructori auto au intrat în cursă și există deja multe mașini electrice care oferă autonomii decente, de peste 300 de kilometri, cu unele abia poți merge 135 km, dus-întors de la București la Ploiești.

SHARE

TOP 10 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie nu este condus, surpriză, de cea mai ieftină mașină electrică de pe piața europeană, Dacia Spring, ci de Fiat 500e și Renault Twingo Electric. Ambele automobile oferă o autonomie de 135 de kilometri cu un plin de baterie, potrivit ev-database.org.

Fiat 500e dispune de o baterie cu o capacitate netă de 21,3 kWh, atinge 100 km/h în 9,0 secunde și poate rula cu o viteză maximă de 135 km/h. Renault Twingo Electric are o baterie cu o capacitate netă de 21,3 kWh, atinge 100 km/h în 12,6 secunde și poate rula cu o viteză maximă tot de 135 km/h. 

Citește și: Chinezii bagă spaima în constructorii de mașini electrice: Baterie care încarcă 400 km în 10 minute

Apoi, locul 2 în TOP 10 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie este ocupat de Dacia Spring 65, cu o autonomie de 160 de kilometri. Mașina dispune de o baterie cu o capacitate netă de 25 kWh, face 0-100 km/h în 13,7 secunde și atinge o viteză maximă de 125 km/h. 

Pe cea de-a treia treaptă a podiumului TOP 10 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie stau Mini Cooper SE Convertible și Dacia Spring 45, cu autonomii de 165 de kilometri. Mini Cooper SE Convertible dispune de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh, ajunge la 100 km/h în 8,2 secunde și atinge o viteză maximă de 150 km/h. Iar Dacia Spring 45 are o baterie cu o capacitate netă de 25 kWh, face 0-100 km/h în 19,1 secunde și atinge o viteză maximă de 125 km/h. 

Citește și: VIDEO Unei mașini electrice chinezești i-a căzut bateria pe mijlocul străzii, în mers

Locul 4 este ocupat de Mazda MX-30 și de Honda e Advance, cu autonomii de 170 de kilometri. Mazda MX-30 are o baterie de 30 kWh net, ajunge la 100 km/h în 9,7 secunde și atinge o viteză maximă de 140 km/h. Iar Honda e Advance are o baterie de 28,5 kWh net, ajunge la 100 km/h în 8,3 secunde și atinge o viteză maximă de 145 km/h.

Pe poziția a 5-a se află Citroen e-Jumpy Combi XL, Citroen e-SpaceTourer XLToyota PROACE Shuttle L, Opel Zafira-e Life și Opel Vivaro-e Combi L, cu autonomii de 180 de kilometri. Toate cele patru modele au aceleași specificații: baterie cu o capacitate netă de 50 kWh, accelerație 0-100 km/h în 12,1 secunde și viteză maximă de 130 km/h.

De asemenea, tot pe poziția a 5-a în TOP 10 mașini electrice cu cea mai proastă autonomie se află și Mini Cooper SE, și Fiat E-Ulysse L3, tot cu 180 de kilometri. Mini Cooper SE are o baterie de 28,9 kWh net, accelerează 0-100 km/h în 7,3 secunde și atinge o viteză maximă de 150 km/h. Iar Fiat E-Ulysse L3 dispune de o baterie de 46,3 kWh net, face 12,1 secunde până la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 130 km/h. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te