BMW este primul producător auto din lume care a primit aprobare pentru o combinaţie între un sistem de asistare a condusului de Nivel 2 (BMW Highway Assistant) şi un sistem de Nivel 3, care e capabil să preia controlul volanului în traficul desfășurat pe autostrăzi, unde nu vin mașini din sens opus, sub forma BMW Personal Pilot L3, în acelaşi automobil.
Modelul ales de bavarezi pentru a face noul pas către condusul autonom este BMW Seria 7.
Un nou pas către condusul autonom. Care e prima mașină care combină Nivel 2 şi Nivel 3
Ce înseamnă combinarea funcțiilor sistemelor de „autonomous driving” de Nivel 2 şi Nivel 3?
Sistemul de condus autonom de Nivel 2 îmbunătăţeşte semnificativ confortul în călătoriile pe distanţe lungi, în special datorită capacităţii sale de a funcţiona la viteze de până la 130 km/h.
BMW Highway Assistant este o funcţie suplimentară a asistentului de control al direcţiei şi al benzii care poate fi utilizat pe autostrăzi cu carosabil separat structural. Pe astfel de porţiuni de drum, conducătorul poate să ia mâinile de pe volan pentru perioade mai lungi şi să le poziţioneze confortabil, cu condiţia să continue să fie atent la ceea ce se întâmplă pe drum şi să poată prelua din nou direcţia în orice moment.
Citește și: De la șoferul fantomă, la mașina autonomă, în 50 de ani
În timpul condusului în modul parţial autonom, BMW Seria 7 poate, de asemenea, să facă schimbări de bandă fără ca şoferul să fie nevoit să manevreze volanul din nou. Acest lucru este posibil datorită asistentului activ de schimbare a benzii, care efectuează schimbările de direcţie necesare pentru manevra de depăşire şi reglează viteza automobilului după cum este necesar, de îndată ce situaţia de trafic o permite.
În plus, conducătorul poate iniţia o schimbare de bandă sugerată de acest sistem prin simpla privire în oglinda exterioară pentru a o confirma.
Sistemul de condus autonom de Nivel 3 înseamnă că șoferul îşi pot lua mâinile de pe volan şi temporar poate să nu fie atent la drum.
Caracteristica BMW Personal Pilot L3 din Seria 7 oferă o experienţă de condus cu totul nouă, permiţându-le conducătorilor să delege pe deplin sarcina de condus maşinii în anumite condiţii la viteze de până la 60 km/h şi să privească în altă parte de la drum.
Sistemele foarte automatizate sunt capabile să preia complet condusul în situaţii specifice, de exemplu în ambuteiajele de pe autostradă. Acest lucru le permite conducătorilor chiar să desfăşoare alte activităţi în maşină, cum ar fi efectuarea de apeluri telefonice, citirea/scrierea de mesaje, lucrul sau streaming video.
Citește și: Echipe din România dezvoltă în premieră sisteme autonome de condus pentru transportul comercial
Cu toate acestea, conducătorul trebuie să fie pregătit întotdeauna să-şi reia controlul în câteva secunde atunci când este solicitat de maşină, de exemplu atunci când există lucrări rutiere.
Combinarea funcțiilor sistemelor de „autonomous driving” de Nivel 2 şi Nivel 3 într-un singur automobil reprezintă un progres semnificativ şi oferă un set vast de funcţionalităţi pentru un condus mai confortabil şi mai relaxant atât în călătorii lungi, cât şi în cele scurte.
"Stabilim noi standarde în industria auto prin combinarea ambelor tehnologii în noul BMW Seria 7", a explicat Mihiar Ayoubi, vicepreşedinte executiv BMW Group Senior pentru experienţă de condus.
"În acest proces, subliniem angajamentul nostru de a oferi clienţilor noştri o experienţă de condus sigură, confortabilă şi inovatoare", a adăugat acesta.
Citește și: Mașinile 100% autonome nu vor fi viabile înainte de 2030
BMW Highway Assistant şi Driving Assistant Professional fac parte din pachetul opțional BMW Personal Pilot L3, care este disponibil exclusiv în Germania la preţul de 6.000 de euro, TVA inclusă.
Conducătorii automobilelor echipate cu opţiunea BMW Personal Pilot L3 care au fost deja livrate vor putea adăuga gratuit BMW Highway Assistant la gama de funcţii din luna august 2024.