Pe ce parte trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două?

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.10.2024 - 15:33
Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două - Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio - Imagine cu rol ilustrativ
Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două - Foto: pexels.com/Andrea Piacquadio - Imagine cu rol ilustrativ
Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două? Intuitiv sau luându-se după „legendele urbane”, mulți fac o greșeală care afectează stabilitatea autovehicului la frânare și pe viraje.

SHARE

Cum indiferent de marcă sau model anvelopele sunt singura legătură dintre mașină și drum, fiecare șofer trebuie să fie conștient că siguranța la volan depinde într-o foarte mare măsură de starea și calitatea acestora. 

În general, este recomandat ca toate cauciucurile autovehiculului să fie schimbate odată, să fie la fel, pentru a nu avea diferențe de aderență între roți.

Uzarea egală a pneurilor poate fi controlată de șofer prin rotirea lor corectă pe automobil. 

Citește și: Șoferii pot prelungi durata de viață a cauciucurilor mașinii cu un „truc” banal. Cum se face corect

Unde spun specialiștii că trebuie să monteze șoferii anvelopele noi, dacă nu au bani decât de două

Există cazuri, însă, în care unii șoferi optează să înlocuiască doar două pneuri (Doar unul este total nerecomandat! Dacă pe aceeași punte a mașinii se rulează cu un cauciuc nou și cu unul vechi, stabilitatea vehiculului este grav afectată).

Fie din rațiuni financiare, fie, de exemplu, în situația în care se taie o anvelopă și celelalte sunt într-o stare foarte bună.

Contrar a ceea ce cred mulți, intuitiv sau din auzite, dacă pe o mașină se montează două anvelope noi, acestea se pun pe spate. Chiar și pe o mașină cu tracțiune față, explică Brian Porteous, director tehnic în cadrul Michelin, unul dintre cei mai importanți producători de cauciucuri din lume. 

Citește și: Cât a ajuns să coste dotarea cu anvelope de iarnă a unei Dacia Logan ori Sandero? Și peste 2.700 lei

Concret, specialistul Michelin spune că, de pildă, atunci când trebuie să înlocuiți anvelopele față uzate, nu trebuie să puneți anvelopele noi pe puntea față. Acestea trebuie puse pe puntea spate, iar pneurile din spate trebuie mutate pe față.

Foto: Starea și calitatea anvelopelor sunt esențiale pentru siguranța la volan

De ce trebuie ca cele mai bune anvelope să fie pe spate

De ce trebuie ca cele mai bune anvelope să fie pe spate, când partea puntea față este cea directoare, cea de care e „legat” volanul?

Pe scurt, este vorba despre stabilitate. Plasarea celor mai bune anvelope pe spate, indiferent de tipul tracțiunii mașinii, minimizează riscul de derapare necontrolată la frânare și de supravirare (pe un viraj, de exemplu, mașina pleacă de spate). Mai ales pe drumuri umede sau alunecoase, cu alte vehicule în jur.

Citește și: VIDEO 28 de anvelope de iarnă, testate de ADAC. Care sunt cele mai bune și cele mai proaste

„Odată ce vehiculul este stabil, puteți începe să vă gândiți la frânare și tracțiune (...) Anvelopele față chiar și parțial uzate asigură suficientă frânare și tracțiune (...)

Mașinile cu tracțiune față, cele cu tracțiune spate și cele 4×4 reacționează toate într-un mod similar la limita aderenței laterale”, explică Brian Porteous, adăugând că manevrele șoferului pentru a recâștiga stabilitatea diferă ușor de la un vehicul la altul, însă sfatul de a menține cea mai bună aderență pe spate, pentru a evita supravirarea, este același pentru toți.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te