Unul dintre cele mai importante și adânci tuneluri auto din Europa, închis 4 luni. Rute alternative

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 03.09.2024 - 10:03
Unul dintre cele mai importante și adânci tuneluri auto din Europa, închis 4 luni. Rute alternative - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Unul dintre cele mai importante și adânci tuneluri auto din Europa, închis 4 luni. Rute alternative - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Unul dintre cele mai importante și adânci tuneluri auto din Europa, Tunelul Mont-Blanc, este închis timp de aproape 4 luni, până pe 16 decembrie, pentru ample lucrări de reabilitare. Rute alternative nu sunt multe, iar traficul rutier va fi dat peste cap.

SHARE

Aveți nevoie să treceți cu autovehiculul din Franța în Italia sau viceversa în acest an? Veți fi nevoit să faceți un ocol, deoarece Tunelul Mont-Blanc, care leagă cele două țări pe sub Alpi, a fost închis pentru 15 săptămâni, pentru lucrări de renovare.

Unul dintre cele mai importante și adânci tuneluri auto din Europa, închis 4 luni. Rute alternative

Între 2 septembrie și 16 decembrie, o porțiune de 600 de metri din tunelul de 11 kilometri lungime pe sub Alpi va fi complet reconstruită.

Sunt disponibile rute alternative, dar acestea vă vor prelungi considerabil timpul de călătorie.

Totuși, există și o veste bună. Veți putea face economie de bani. Taxa de trecere a Mont-Blanc-ului pentru autoturisme este de 51,50 €, de exemplu, iar pentru o călătorie dus-întors este de 64,20 €. 

Citește și: Cel mai mare tunel subacvatic se contruiește în Europa. Ajungi în două țări în 7 minute

La aproximativ 160 km sud de Tunelul Mont-Blanc, Tunelul Fréjus leagă Modane din Franța de Bardonecchia din Italia. O călătorie pentru autoturisme costă 54,10 € și sau 67,50 € dus-întors. Vehiculele grele de marfă vor fi redirecționate către această rută în timpul închiderii.

Există însă și o alternativă mai ieftină, Tunelul Grand-Saint-Bernard care leagă Martigny din Valais, Elveția, de Saint-Rhémy-en-Bosses, în Valea Aosta din Italia. Taxa pentru o mașină este de 31 €.

Iar șoferii care nu vor să plătească deloc pot alege să treacă Col du Petit-Saint-Bernard, un pas montan care leagă Savoia din Franța de Valea Aosta. Atenție, însă, ar putea fi închis din cauza zăpezii, așa că verificați vremea înainte de a vă planifica traseul.

Citește și: Tunel de 2 km de pe A1 Arad-Deva, săpat în 3 ani, la fel ca Mont Blanc-ul de 11 km în anii 1950

De asemenea, din Franța în Italia se poate trece și prin pasul montan Col des Montets, care leagă Chamonix de Vallorcine în Franța - la granița cu Valais, dar și această rută poate fi afectată de închideri din cauza zăpezii. 

Tunelul des Montets, un tunel de cale ferată cu o singură cale, care are și rol de drum, poate fi folosit uneori atunci când trecătoarea este închisă, dar este probabil să vă confruntați cu un trafic deosebit intens.

Pasul pitoresc Mont Cenis, între Alpii Cozia din Franța și Alpii Graian din Italia, este de obicei deschis traficului până în noiembrie, când se închide pentru sezonul de iarnă.

Pasul Montgenèvre, care leagă Briançon, în Franța, de Cesana Torinese, în Italia, este o altă opțiune pentru călătoriile rutiere mai la sud de Tunelul Mont-Blanc.

Citește și: În România, ca în Franța la începutul anilor 1980? „TGV”, cu 200 km/h, pe Valea Prahovei?

Tunelul Mont-Blanc, al doilea cel mai adânc din Europa, săpat acum 60 de ani în 3 ani

La Tunelul Mont Blanc, cu o lungime de 11 kilometri, ce leagă Franța de Italia, s-a săpat din 1959 până în 1962.

Deschis în 1965, tunelul rutier Mont-Blanc leagă Chamonix din Haute Savoie, sud-estul Franței, de Courmayer din Valea Aosta, nord-vestul Italiei.

Acesta face parte din traseul european nord-sud E25, care merge de la Hook of Holland până la trecerea cu feribotul de la Cagliari la Palermo în Sicilia.

Situat la 2.480 de metri sub vârful Aiguille du Midi, acesta este al doilea cel mai adânc tunel din lume aflat în funcțiune, după tunelul Gotthard Base din Elveția.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te