BREAKING Uzina Tesla de lângă Berlin, închisă după doar trei luni de la inaugurare

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 04.07.2022 - 16:47
Gygafactory-ul Tesla din Grünheide, de lângă Berlin, oprește producția. / Foto: Profimaedia
Gygafactory-ul Tesla din Grünheide, de lângă Berlin, oprește producția. / Foto: Profimaedia

Gygafactory-ul Tesla din Grünheide, de lângă Berlin, oprește producția după doar trei luni de la inaugurare, informează publicația germană autozeitung.de. Ce planuri are Elon Musk, nu se știe. Dar, recent, miliardarul s-a plâns că fabrica din Berlin pierde bani.

SHARE

Fabrica Tesla din Grünheide a fost inaugurată pe 22 martie 2022, după doi ani de construcție și probleme cu aprobările. Iar până la sfâșitul anului ar fi trebui să producă 500.000 de Tesla Model Y. În aprilie, mai și iunie nu a produs însă decât circa 10% din cifra estimată, informază autozeitung.de.

Boss-ul Tesla, miliardarul Elon Musk, a declarat într-un interviu difuzat pe  23 iunie că noile fabrici de automobile ale Tesla Inc. (TSLA.O) din Texas şi Berlin "pierd miliarde de dolari" în timp ce se străduiesc să crească producţia din cauza lipsei de baterii şi a problemelor portuare din China.

Citește și: VIDEO Viorica Dăncilă, în fruntea unui marș la Brașov. Oamenii au cântat: „Să fie pace în lume”

”Atât fabrica din Berlin, cât şi cea din Austin sunt nişte furnale gigantice de bani în acest moment. Este într-adevăr ca un răget uriaş, care este sunetul banilor în flăcări", a spus Musk.

Musk a declarat în interviu că fabrica Tesla din Texas produce un număr "minuscul" de maşini din cauza provocărilor legate de creşterea producţiei noilor sale baterii "4680" şi pentru că uneltele pentru fabricarea bateriilor sale convenţionale 2170 sunt "blocate în port în China".  

Citește și: Analiză AFP: Inflaţia, la niveluri ne mai văzute din anii '70 şi '80. Cât vor mai crește prețurile

"Toate acestea se vor rezolva foarte repede, dar necesită multă atenţie", a mai spus el, relatează Reuters.

Musk a precizat în interviul de acum o săptămână că fabrica sa din Berlin se află într-o "poziţie puţin mai bună", deoarece a început cu utilizarea bateriilor tradiţionale 2170 pentru maşinile construite acolo. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te