Chiar dacă Volkswagen a raportat o creștere impresionantă a vânzărilor de mașini electrice în primele nouă luni ale anului 2023, per ansamblu, cererea de mașini electrice a încetinit cu mult sub previziunile constructorilor, iar grupul german a decis să pună stop planului de a construi o nouă fabrică de baterii în Europa de Est. Erau luate în calcul locații din Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia.
Grupul Volkswagen a confirmat că, deocamdată, vor continua doar planurile noilor „Gigafactory” din Salzgitter (Germania), Sagunto (Spania) și St.Thomas (Canada), cu o capacitate totală de 200 gigawați pe an, potrivit quattroruote.it.
Citește și: Ce „viață” are bateria unei mașini electrice VW ID.3 după 100.000 km. Au testat specialiștii ADAC
Volkswagen intenționa să adauge o a patra „Gigafactory” în scurt timp, în Europa de Est, Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia, dar, cum cererea de mașinile electrice în Europa a încetinit în ultimele luni sub previziuni, a explicat că nu mai este urgent să se ia o decizie în această direcție.
Volkswagen nu mai face fabrică de baterii în Europa de Est. Cererea de mașini electrice, în scădere
Oliver Blume, șeful Grupului Volkswagen, a declarat că "având în vedere condițiile de piață, inclusiv creșterea lentă a pieței de mașini electrice (BEV) în Europa, nu mai există, pentru moment, nicio rațiune de business care să justifice luarea unei decizii privind alte amplasamente."
Blume a făcut acestă declarație în urma unei întâlniri pe care a avut-o la începutul acestei săptămâni cu oficialii cehi, care făceau presiuni pentru ca a patra „Gigafactory” Volkswagen să fie construită în Cehia.
Citește și: Șef Toyota: Mașinile electrice au sens în țări ca Norvegia, unde energia e curată, nu din cărbune
În urma anunțului Volkswagen, prim-ministrul ceh Petr Fiala a declarat că "nu pot continua să dețină terenul pentru acest proiect" și că va fi oferit pentru alte proiecte.
Ministrul ceh al Industriei, Jozef Sikela, a confirmat că se află în discuții cu alți 5 investitori, iar două dintre propuneri sunt de o anvergură similară cu cea a uzinei VW.