Oferit cu tehnologia avansată de propulsie electrificată EcoBoost Hybrid de 48 de volți, crossover-ul compact Ford Puma este primul vehicul hibrid fabricat în România și se alătură gamei extinse de SUV-uri și de crossovere Ford din Europa - Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer Plug-In Hybrid.
”Puma reprezintă următorul capitol din filosofia de design a Ford centrată pe om, care va consolida marca Ford în Europa în ceea ce privește calitatea, multitudinea de tehnologii și plăcerea de a conduce”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa, adăugând că „Nu am nicio îndoială că Puma va avea un succes uriaș în toată Europa”.
Iar Ian Pearson, președintele Ford România, a spus că „Sunt onorat și mândru că împreună cu echipa noastră din Craiova suntem parte a acestui nou și deosebit capitol reprezentat de lansarea producției noului Puma. Este o mare realizare pentru noi să producem aici, la Craiova, nu numai cel mai avansat vehicul din punct de vedere tehnologic fabricat vreodată în România, ci și primul cu tehnologie hibridă integrată”.
Elegant, sportiv și seducător, noul Ford Puma este un CUV-ul (Coupe Utility Vehicle) care îmbină arhitectura Ford de segment B cu un ampatament și un ecartament optimizate pentru a oferi proporții de SUV.
Ford Puma EcoBoost Hybrid dispune de un sistem mild-hybrid (MHEV), cu alternator/demaror de 48V, bazat pe motorul în trei cilindri pe benzină 1.0 EcoBoost, în versiunile cu puteri de 125 și 155 de cai putere. Iar modelul ”verde” va fi oferit în două variante de echipate: Titanium și ST-Line.
Pe lângă tehnologia sofisticată de propulsie mild-hybrid, carismaticul Ford Puma oferă versatilitatea unui spațiu de încărcare de 456 litri, inclusiv inovatorul Ford MegaBox. Totodată noul model produs la Craiova vine cu tehnologii ce conferă încredere, printre care Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire (Adaptive Cruise Control with Start & Stop), Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere (Speed Sign Recognition) și Sistemul de centrare pe mijlocul benzii (Lane Centring). Nu în ultimul rând, noul Ford Puma prezintă caracteristici de confort premium, cum ar fi scaunele cu masaj lombar, primele de acest fel din segment.
Ford România are în prezent aproximativ 6.000 de angajați care, pentru prima dată de la preluarea uzinei din Craiova in 2008, vor fabrica în paralel două vehicule. În plus, volumele anticipate de producție pentru modelele EcoSport și Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze în trei schimburi.
De asemenea, Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei și patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP MHEV și 155 CP MHEV.
Citește și...
IAA 2019 Cât costă Ford Puma EcoBoost Hybrid, cea mai verde mașină făcută în România
VIDEO Am văzut și pipăit Ford Puma, cea mai avansată și verde mașină făcută în România