Alegeri prezidențiale LIVE

Vezi în timp real prezența la vot
7.088.631 Votanți în România
39,36 %
590.281 Votanți în străinătate
Click aici pentru statistici complete

Anunț important pentru cei cu RCA la Euroins. Polițele rămân valabile dar pot fi denunțate oricând

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 18.03.2023 - 13:37
Șoferii care sunt implicați în accidente fără victime își pot repara mașinile cu RCA FOTO: generică -unsplash.com/C.Veselă
Șoferii care sunt implicați în accidente fără victime își pot repara mașinile cu RCA FOTO: generică -unsplash.com/C.Veselă

Poliţele de asigurare emise de Euroins România rămân valabile, dar pot fi denunţate în orice moment. Ghidul informativ UNSAR - BAAR explică ce trebuie să facă asigurații sau victimele celor cu polițe la această companie.

SHARE

Poliţele de asigurare emise de Euroins România rămân valabile, dar pot fi denunţate în orice moment. Ghidul informativ UNSAR - BAAR explică ce trebuie să facă asigurații sau victimele celor cu polițe la această companie.

Poliţele de asigurare emise de Euroins România rămân valabile, dar pot fi denunţate în orice moment, arată ghidul.

Anunț important pentru cei cu RCA la Euroins. Polițele rămân valabile dar pot fi denunțate oricând


"În cazul în care deţineţi o poliţă de asigurare emisă de Euroins România poliţa dumneavoastră de asigurare rămâne în continuare valabilă, producându-şi efectele. 

Puteţi însă denunţa în orice moment poliţa şi să încheiaţi una nouă la un alt asigurator autorizat.

Dacă denunţaţi poliţa şi nu aţi avut daune în perioada de valabilitate de până la denunţare, pentru perioada rămasă aveţi dreptul să vă recuperaţi diferenţa de primă de la FGA - Fondul de Garantare a Asiguraţilor", se spune în Ghidul informativ UNSAR - BAAR.

Citește și: Euroins vrea să conteste decizia ASF de a-i retrage autorizația de funcționare. Ce legi invocă

Conform sursei citate, dacă asiguratul nu îşi exercită dreptul de denunţare a poliţei, aceasta rămâne valabilă, conform prevederilor legale:

până la data la care lichidatorul judiciar numit de instanţă o dată cu deschiderea procedurii falimentului denunţa poliţele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului;

până la data de valabilitate a asigurării prevăzută în poliţă, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment de către Tribunalul Bucureşti, cu excepţia asigurărilor de garanţii, pentru care termenul este de 150 de zile.

Citește și: Șoc, pe piața asigurărilor: ASF a suspendat autorizația Euroins, liderul polițelor RCA

Aceasta înseamnă că, în cazul în care valabilitatea poliţei înscrisă în documentul de asigurare depăşeşte unul sau celălalt dintre termenele menţionate anterior, după caz, nu va mai fi asigurat.

Precizările sunt valabile şi pentru situaţia în care este deţinută o poliţa de asigurare RCA emisa de Euroins România.

Prin urmare, deţinătorul poate circula pe drumurile publice, iar în cazul unor controale in trafic din partea organelor abilitate, nu va fi sancţionat - poliţa RCA fiind valabilă.

Pe scurt, deţinătorul este în continuare asigurat, desigur cu luarea în considerare a atenţionării de mai sus.

De asemenea, în cazul în care asiguratul este vinovat de producerea unui accident rutier soldat cu pagube materiale şi/sau vătămări corporale, terţul păgubit va fi despăgubit în baza acestei poliţe în limitele stabilite de Legea 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraţilor, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv 500.000 lei şi prin înscriere la masa credală în cadrul procedurii de faliment care se va soluţiona în primă instanţă de Tribunalul Bucureşti, iar în faza apelului de Curtea de Apel Bucureşti.

Ce se întâmplă cu victima unui accident produs de un șofer cu RCA la Euroins

În Ghid este prezentată şi situaţia în care o persoană este victima unui accident rutier produs de un conducător auto prin intermediul unui autovehicul asigurat printr-o poliţă RCA emisa de Euroins România.

Citește și: OFICIAL Euroins este în insolvență. Guvernul promite sprijin pentru asigurații RCA

"Dacă nu aţi avizat încă dauna la Euroins România, aveţi dreptul să o faceţi adresându-vă Fondului de Garantare a Asiguraţilor între data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de

 Supraveghere Financiara (ASF) de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a Euroins România şi data încetării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului.

De asemenea, în cazul în care aţi avizat dauna la Euroins România, dar această societate nu a procedat la deschiderea dosarului de daună, puteţi să vă adresaţi cu o solicitare scrisa în acest sens

 FGA la sediul acestuia, prin poştă, poşta electronică sau prin alte mijloace de comunicare la distanţă care asigura transmiterea textului solicitării", se arată în Ghid.

Citește și: Cum îți mai poți repara mașina în caz de accident cu RCA la Euroins, aflată la un pas de insolvență

Pentru încasarea diferenţelor de primă / indemnizaţiilor /despăgubirilor persoana în cauză va putea depune la FGA cereri de plată motivate însoţite de documente justificative, începând cu data

 publicării deciziei ASF de retragere a autorizaţiei pentru Euroins România în Monitorul Oficial şi până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitiva a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior.

FGA are dreptul de a începe plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări (asiguraţi, beneficiari, terţe persoane păgubite) după 60 de zile de la data deciziei ASF de retragere a autorizaţiei de

funcţionare a Euroins România după parcurgerea de către creditorii de asigurări a procedurii administrative de plată prevăzute de lege.

Pentru mai multe detalii referitoare la procedura care trebuie parcursă şi formularele pe care persoana le poate utiliza în relaţia cu FGA, acesta poate consulta www.fgaromania.ro.

"Indiferent dacă v-aţi adresat sau nu FGA în vederea încasării despăgubirii, aveţi dreptul să formulaţi şi o cerere de admitere a creanţei (despăgubirii pretinse) în cadrul procedurii de faliment în termenele şi urmând instrucţiunile lichidatorului judiciar care va fi desemnat de Tribunalul Bucureşti.

 Trebuie să ştiţi că, în măsura în care aţi încasat sume de la FGA, acestea vor fi deduse în cadrul procedurii de faliment din sumele pe care aţi mai fi eventual îndreptăţit să le primiţi", se spune în Ghid.

Citește și: Românii, încă un motiv să-și înmatriculeze mașinile în Bulgaria. RCA, aproape la jumătate de preț

În document se menţionează că România este una dintre ţările din Uniunea Europeană care beneficiază de un mecanism de siguranţă pentru asiguraţi în cazul falimentului unei companii de asigurări: FGA - Fondul de Garantare a Asiguraţilor.

Fondul, ca o schemă de garantare în domeniul asigurărilor, are ca scop protejarea creditorilor de asigurări de consecinţele insolvenţei unui asigurator intrat în procedura de faliment.

Destinaţia principală a sumelor aflate la dispoziţia FGA este plata către creditorii de asigurări a indemnizaţiilor/despăgubirilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii

încheiate în condiţiile legii şi a primelor datorate de asigurator pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de acesta, ca urmare a încetării contractelor de asigurare, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut de lege. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te