Cei mai mulți bani din PNRR, pe rutier, merg către autostrăzile din Moldova. Care vor fi acestea

DE Andrei Vasilescu | Actualizat: 24.06.2021 - 13:04
Foto: INQUAM Photos/ George Călin
Foto: INQUAM Photos/ George Călin

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, susţine că fondurile vor fi destinate construirii autostrăzilor A7 şi A8, care leagă regiunea Moldovei de sudul ţării şi, respectiv, de vest.

SHARE

Majoritatea fondurilor alocate pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) merg în zona Moldovei, a declarat joi, la Iaşi, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Citește și: Florin Salam, turneul interlopilor: a cântat pentru clanul Văncică, Duduieni și Mircea Nebunu

Ministrul susţine că fondurile vor fi destinate construirii autostrăzilor A7 şi A8, care leagă regiunea Moldovei de sudul ţării şi, respectiv, de vest.

Citește și: Interlopul Mărgan și-a luat o sticlă în cap pentru dedicații muzicale. Acum trebuie să și plătească

"În PNRR, pe partea de rutier, majoritatea fondurilor merg către Moldova. Autostrada A7 şi şi capetele din A8. Personal am fost la Bruxelles în luna aprilie şi am argumentat nevoia de a include aceste autostrăzi în PNRR. Europa şi-a construit infrastructură deja acum 20, 30, 40, 50 de ani. Priorităţile la nivelul continentului sunt un pic altele. Ştiţi foarte bine cât ne doare infrastructura în România şi mai ales în Moldova. Am încercat să aduc aceste argumente în discuţiile de acolo. Am discutat despre economie, siguranţă, poluare, pentru că în momentul în care tot acest trafic nu mai trece prin localităţi nu mai avem poluare. Cred că am reuşit să conving, astea sunt semnalele pe care le avem. Bineînţeles, o să fim mulţumiţi în momentul în care avem programul aprobat, ceea ce urmează în lunile următoare", a afirmat Drulă.

Citește și: O navă militară și un avion rusești au tras asupra unui ditrugător britanic în Marea Neagră

El a adăugat că proiectele pentru autostrăzile A7 şi A8 sunt "mature", el manifestându-şi speranţa că proiectarea va fi gata în scurt timp, astfel încât să poată fi demarată şi execuţia lucrărilor.

"Concret, autostrada A7, obiectivul este pentru cei 320 de kilometri, cu valoare de 2,5-3 miliarde de euro, valoarea exactă o vom şti după ce avem licitaţiile finalizate, finanţate prin PNRR, scoase la licitaţie toate cele patru segmente. Anul acesta primul a fost scos deja la licitaţie. Vreau să subliniez că aici este o documentaţie completă, cu tot proiectul tehnic, am scos la licitaţie doar execuţia lucrărilor. Nu mai avem acele întârzieri după semnarea contractului, alte avize, exproprieri, ajustări de proiect la realitatea din teren. Nu, pentru că proiectul e făcut din anii din urmă. De altfel, este un proiect lansat la licitaţie în guvernul tehnocrat din 2016, când am fost consilier 10 luni pe infrastructură, mergeam atunci la ministru şi spuneam să pregătim A7. Iată ce bine e să fie pregătit, pentru că poţi să ai un proiect matur. (...) Aşa cum spuneam, primul sector dinspre autostrada A7 a fost deja scos la licitaţie, 62 de km, următoarele trei sectoare vor continua în următorii trei ani. A8, am argumentat şi am găsit calea de a obţine acordul de mediu pe sectoarele din capetele proiectului, pe cel care s-a lucrat în ultimul an, doi, mai mult decât era cazul, şi acolo am avut nişte discuţii cu firma respectivă să accelereze, astfel încât să prindem aceste două sectoare zona Târgu Neamţ, capătul celălalt al autostrăzii din Transilvania, în PNRR, pentru ca această autostradă să fie în sfârşit construită, să nu mai vorbim despre ea doar pe bannere", a precizat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor a arătat că alte proiecte de infrastructură rutieră, precum centura ocolitoare a municipiului Iaşi, vor fi incluse în Programul Operaţional Transport 2021-2027.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te