400 de angajați, plătiți și cu 14.000 lei/lună la o companie de stat care de un an nu funcționează

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 18.01.2024 - 16:45
400 de angajați, plătiți și cu 14.000 lei/lună la o companie de stat care de un an nu funcționează - Foto: Facebook / Pexels
400 de angajați, plătiți și cu 14.000 lei/lună la o companie de stat care de un an nu funcționează - Foto: Facebook / Pexels
Compania de Investiţii Rutiere, înființată degeaba. CNAIR: Nu își găsește ritmul. Ce salarii sunt? - Foto: captură ecran
Compania de Investiţii Rutiere, înființată degeaba. CNAIR: Nu își găsește ritmul. Ce salarii sunt? - Foto: captură ecran

Compania Națională de Investiţii Rutiere a fost înființată degeaba, de aproape un an. Inclusiv Compania Naţională de Administrare a Infrastrucuturii Rutiere (CNAIR) recunoaște, afirmând că „Nu își găsește ritmul”. Salariile celor 400 de angajați merg, însă, și sunt considerabile.

SHARE

Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastrucuturii Rutiere (CNAIR) afirmă că au făcut toate demersurile pentru a ajuta la operaţionalizarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere, dar, după aproape un an, instituţia ”nu reuşeşte să îşi găsească ritmul şi să îşi îndeplinească rolul pentru care a fost înfiinţată”.

CNAIR prezintă demersurile făcute pentru a debloca proiectul secţiunii montane (Leghin-Miercurea Nirajului) din cadrul Autostrăzii A8.

”CNAIR a reuşit să încheie un contract cu probleme de implementare, în cadrul căruia proiectantul ajunsese aproape în imposibilitatea finalizării serviciilor asumate.

Pentru a nu se ajunge la soluţia unei rezilieri şi implicit a unui proces în instanţă care ar fi blocat pe termen nedefinit orice încercare de promovare a obiectivului, CNAIR a apelat la soluţia înţelegerii amiabile cu elaboratorul acestui Studiu de Fezabilitate.

Această abordare a făcut posibilă aprobarea Studiului de Fezabilitate şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru secţiunea montană a A8 (Leghin – Miercurea Nirajului)”, au transmis oficialii CNAIR, potrivit News.ro. 

Citește și: Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează de 11 ani. CNAIR caută firmă de pază

Potrivit acestora, înţelegerea amiabilă a fost încheiată încă din data de 8 noiembrie 2023, iar în data de 20 noiembrie 2023 proiectantul a predat prima formă a documentaţiei.

După ce CNAIR a emis observaţii, proiectantul a revizuit Studiul de Fezabilitate în data de 05 decembrie 2023.

După o noua verificare, CNAIR a acceptat documentaţia finală în data de 15 decembrie 2023. 

CNAIR mai anunţă că solicitarea pentru efectuarea auditului de siguranţă rutieră (cerinţă obligatorie prin lege) a fost făcută în data de 8 decembrie 2023, iar pe data de 21 decembrie au fost semnate contractele de audit de siguranţă pentru 2 din cele 6 tronsoane ale secţiunii Leghin-Miercurea Nirajului.

Documentaţia pentru cele două contracte a fost înaintată către auditori la momentul respectiv, iar în data de 4 ianuarie 2023 au fost înaintate solicitările pentru auditul celorlalte 4 tronsoane.

Citește și: Lista de promisiuni 2024 privind infrastructura rutieră: 7 cioturi de autostradă și 4 de drum expres

”În perioada imediat următoare vor fi semnate şi contractele pentru aceste ultime 4 tronsoane, ca urmare a alocării tuturor sumelor necesare derulării acestora.

În paralel, CNAIR a demarat pregătirea documentaţiei de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia celor 6 tronsoane ale secţiunii montane a A8 (Leghin-Miercurea Nirajului), precum şi paşii procedurali pentru exproprierea terenurilor necesare construcţiei acestui obiectiv”, a mai transmis compania.

Reprezentanţii acesteia afirmă că fac toate demersurile pentru licitarea, contractarea şi construcţia secţiunii montane a A8, până când nou înfiinţata Companie Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) va reuşi să devină operaţională şi să înceapă să gestioneze cu seriozitate proiecte strategice majore pentru România.

Citește și: VIDEO Lucrare de „calitate”, pe autostrada Deva–Sibiu. Fisuri la viaductul Aciliu, după nici 10 ani

Compania de Investiţii Rutiere, înființată degeaba. CNAIR: Nu își găsește ritmul. Ce salarii sunt?

”La ora actuală CNIR este finanţată în totalitate din bugetul CNAIR care a pus inclusiv personalul propriu la dispoziţia nou înfiinţatei companii.

Facem aceste eforturi pentru a ajuta CNIR să devină operaţională, deşi in ciuda sprijinului acordat, compania nu are nici până la ora actuală bugetul aprobat, schema de personal completă şi nici lista concretă de proiecte pe care le poate prelua de la CNAIR pentru a fi implementate.

Pentru a avea rezultate este important ca Directorul General al CNIR să conştientizeze că trebuie să urgenteze măsurile necesare operaţionalizării acestei companii, care de circa un an nu reuşeşte să îşi găsească ritmul şi să îşi îndeplinească rolul pentru care a fost înfiinţată”, a mai transmis conducerea CNAIR.

Oficialii acesteia consideră că ”succesul CNIR depinde foarte mult de modul în care conducerea executivă a CNIR înţelege să îşi prioritizeze obiectivele, mai ales că până la această oră nu a iniţiat niciun demers concret în vederea preluării vreunui proiect”.

Compania Națională de Investitii Rutiere a fost înființată în aprilie 2023, iar Cătălin Urtoi, consilier onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, a fost desemnat director general până la organizarea unui concurs pentru desemnarea noii conduceri a instituției. 

În octombrie 2023, însă, prin Hotărârea Consiliului de Administrație nr. 20 din 12.10.2023, lui Cătălin Urtoi i-a fost prelungit mandatul de director interimar al CNIR pentru o perioadă de 5 (cinci) luni, cu posibilitatea prelungirii cu încă 2 (două) luni sau până la data finalizarii procedurii de selectie pentru ocuparea postului pentru care Mandatarul este numit provizoriu, la data la care va fi desemnat noul Director General, in conditiile prevazute de OUG nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016, începând cu data de 20.10.2023.

Iar în aproape un an, CNIR n-a făcut aproape nimic.

Salarii la Compania Națională de Investiţii Rutiere (CNIR)

- director general: 14.542 lei

- director general adjunct: 14.542 lei

- director adjunct: 11.388 lei

- consilier director general/adjunct: 14.542

- inginer inginerie civilă, programator în domeniul software: 9.838 lei

- subinginer: 7.222 lei

- șofer: 5.349 lei

- muncitor calificat: 4.737 lei

La aceste salarii, după caz, se adaugă indemnizații de conducere de până la 50% din salariu, sporuri pentru categorii de activități (implementare, suport direct, suport indirect) de 10-30% și, de exemplu, spor pentru performanță în activitate de până la maxim 45%, astfel încât majorarea totală aplicată să nu depășească 75% pentru activități de implementare, 65% pentru activități de suport direct și 55% pentru activități de suport indirect, raportat la salariul negociat inițial în limitele grilei de salarizare. 

De asemenea, angajații CNIR primesc tichetele cadou astfel:
–         8 martie – Ziua Femeii – 300 lei;
–         Sărbătorile Pascale – 550 lei;
–         1 iunie – Ziua copilului – 300 lei/ fiecare copil al anagajatului;
–         Sărbătorile de Crăciun – 550 lei / salariat + 300 lei / fiecare copil al angajatului.

Iar voucherele de vacanță sunt acordate în cuantum egal cu un salariu minim pe economie – 3300 lei/ an.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te