România și Republica Moldova vor fi legate și printr-un pod de autostradă peste Prut, la Ungheni, parte din Autostrada Unirii - A8. La licitația pentru construcția acestuia, au depus oferte 3 firme, una din România, una din Ucraina și una din Rep. Moldova.
Compania Națională de Investiţii Rutiere a fost înființată degeaba, de aproape un an. Inclusiv Compania Naţională de Administrare a Infrastrucuturii Rutiere (CNAIR) recunoaște, afirmând că „Nu își găsește ritmul”. Salariile celor 400 de angajați merg, însă, și sunt considerabile.
Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a prezentat stadiul celor două autostrăzi din Moldova, cu două loturi în execuție între segmentul Ploiești-Buzău și alte două pe Buzău-Focșani, altele două fiind contestate, iar încă două, din ultimul segment menționat, în evaluare.
Cătălin Urtoi, cel care şi-a asumat misiunea de a păzi sau trage de uşile mai-marilor de la Bucureşti în fiecare săptămână ca să prevină blocajele care apar pe traseul A8, a fost numit consilier personal al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, scrie Ziarul de Iași.
Ministrul Transporturilor a conturat un orizont de timp pentru autostrăzile care vor lega Bucureștiul și Ardealul de Moldova. Concluzia: așteptarea va fi lungă și foarte lungă.