Contracte de 10 miliarde de lei în aer din lipsă de personal la Autoritatea de Reformă Feroviară

DE Stelian Negrea | Actualizat: 17.01.2025 - 15:46
Contracte de 10 miliarde de lei în aer din lipsă de personal la Autoritatea de Reformă Feroviară - Foto: Facebook/ ARF/PESA
Contracte de 10 miliarde de lei în aer din lipsă de personal la Autoritatea de Reformă Feroviară - Foto: Facebook/ ARF/PESA

Cel puțin trei contracte importante pentru infrastructura feroviară a României sunt în pericol din cauza unor deficiențe în conducerea Autoritatății de Reformă Feroviară (ARF). Oamenii pleacă, schema de personal e la jumătate, șefii țipă iar contractorii nu sunt plătiți.

SHARE

Cel puțin trei contracte vitale pentru infrastructura feroviară în valoare totală de 10 miliarde de lei din fonduri europene sunt în pericol din cauza situației de la nivelul conducerii dar și al schemei de personal de la nivelul ARF.

Contracte de 10 miliarde lei, în pericol

Cumpărarea celor 37 de trenuri electrice Alstom interregionale, din care primul exemplar a început să circule cu călători începând cu 20 noiembrie 2024, zeci de trenuri electrice PESA destinate transportului Interregional și regional și achiziția celor 16 locomotive electrice Traxx Alstom bat pasul pe loc din cauza problemelor din această mică instituție.

Citește și: VIDEO Cum arată noile trenuri CFR de scurt parcurs? România ia 62 din Polonia, cu 9.600.000 € bucata

Conducerea ARF recunoaște problemele existente din instituție, punând-o pe seama lipsei acute de personal:

 “În prezent, ARF trece printr-o perioadă de tranziție managerială, ce a survenit în urma deciziei primului-ministru nr. 411/10.12.2024, prin care a fost eliberat din funcție domnul Ștefan Andrei Roșeanu, urmare a demisiei prezentate. (…) ARF își desfășoară activitatea zilnică cu un număr de 32 de funcționari publici, 47 de posturi, din cele 79 aprobate prin

 Anexa de la HG nr. 98/2017, fiind vacante (…) personalul ARF este permanent suprasolicitat și se confruntă în mod curent cu sindromul burnout, cu repercusiuni negative asupra stării lui de sănătate, respectiv a contractelor și/sau activităților specific aflate în pregătire/derulare“.

Vezi mai jos răspunsul integral al ARF referitor la problemele din cadrul instituției

Raspuns ARF solicitare News... by Stelian Negrea

"Mică" întârziere la plata unei facturi de 128 milioane lei

Oficialii ARF minimizează în răspunsul pentru Newsweek România una din problemele în derularea unuia din cele mai mari contracte de achiziție ale CFR Călători din ultimii ani: achiziția a 23 de rame electrice regionale de la producătorul polonez PESA.

Citește și: FOTO Cum arată primul tren electric cumpărat de România în ultimii 30 de ani. Costă 13 milioane euro

“La momentul actual există o micî întârziere la plata facturilor avansului aferentă contractului contractului încheiat de ARF cu Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA).

În ședința de lucru de la MTI din data de 13.01.2025 au fost deja stabilite măsurile necesare ca această problemă să fie urgent eliminată iar contractul să se deruleze în bune condiții conform graficului de livrare anexat acestuia“, susțin oficialii AFR.

Numai că surse din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii susțin pentru Newsweek România că mica problema este de fapt una foarte mare: e vorba de faptul că AFR nu a plătit avansul pentru acest contract – 128 milioane lei ce reprezintă 15% din valoarea totală a acestui proiect.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te