„Cele patru loturi dintre Buzău – Focșani sunt la 82% medie”, a transmis ministrul Transpoturilor, Sorin Grindeanu, în urma unei vizite pe Autostrada Moldovei - A7, realizată împreună cu premierul Marcel Ciolacu la începutul lunii, adăugând că, în octombrie și noiembrie, urmează să fie date în trafic loturile ce însumează 82 de kilometri.
„Lotul 1 și 2, adică de la Buzău la Râmnicu Sărat, mai puțin podul (peste Buzău), și lotul 4, cel din jurul Focșani-ului, acea cocoașă, vor fi date în circulație undeva la jumătatea lunii octombrie.
Citește și: Umbrărescu promite, dar nu face: „Autostrada Ford” sau „Oltenia Expres” nu va fi gata nici în 2024
Diferența, adică podul de aici, și lotul 3, undeva pe finalul lunii noiembrie. Deci, așa cum a anunțat și primul ministru, se va circula pe cei 82 de kilometri în această toamnă”, a explicat Grindeanu.
Iar reprezentanți CNAIR au precizat că „UMB lucrează mult în avans, pe banii proprii”.
Cum va termina Umbrărescu „în termen” 4 loturi de pe Autostrada Moldovei cu ajutorul CNAIR
Specialiștii în infrastructură spun însă că firmele lui Umbrărescu, care construiesc 10 loturi din cele 13 ale A7 Ploiești – Pașcani, finanțate prin PNRR, vor termina „în termen” doar cu ajutorul CNAIR.
În iunie 2024, CNAIR anunța următorul stadiu pentru cele 4 tronsoane de pe autostrada Buzău - Focșani construite de Umbrărescu:
- Buzău-Focșani, lotul 1 (lungime - 5 km, stadiu fizic - 62%)
- Buzău-Focșani, lotul 2 (lungime - 31 km, stadiu fizic - 85%)
- Buzău-Focșani, lotul 3 (lungime - 36 km, stadiu fizic - 61%)
- Buzău-Focșani, lotul 4 (lungime - 11 km, stadiu fizic - 86%)
Iar Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, apreciază că Umbrărescu nu are cum să onoreze complet în 2024 decât lotul 2 și lotul 4 din Autostrada Moldovei -A7, relatează Ziare.com.
Citește și: VIDEO Autostrada Transilvania, abandonată de UMB și pe Nădășelu-Zimbor. Noul termen, la limita PNRR
„UMB va primi extensii (contractuale) oricât va fi nevoie, deci el va termina 'în termen' sau 'înainte de termen', indiferent când va termina proiectul respectiv.
Termenele inițiale pentru Buzău - Focșani loturile 1 și 4 sunt în august. Noi spunem că nu vor fi gata.
Ministrul ne-a anunțat deja: capetele 1 și 4 vor fi gata la mijlocul lui octombrie. Loturile 1 și 4, dacă ne uităm la hartă, vedem că lotul 1 înseamnă inclusiv podul peste Buzău, care în acest moment, nu are toate grinzile instalate. Deci lotul 1 nu va fi gata în două luni de zile.
Lotul 4 - celebra ‘Cocoașă de la Focșani’, poate fi gata în octombrie, ca să se deschidă o dată lotul 2, cu prilej electoral.
Rămâne de văzut dacă va fi deschis înainte lotul 4 sau amânat, pentru când va fi gata lotul 2 - de la Buzău la Râmnicu Sărat.
Pe Buzău - Râmnic există un pod, podul peste Râul Râmnic, ce prezintă întârzieri, deci cel mai probabil nu va fi gata la mijlocul lui octombrie. În acest caz, pentru Buzău - Focșani, fezabil ar fi sfârșitul lui noiembrie, în funcție de vreme, mobilizarea antreprenorului și altele. Octombrie, pentru lotul 2, este imposibil, practic
Deci celebra 'Cocoașă de la Focșani', ar putea fi deschisă și-n septembrie. Dar din septembrie până în decembrie, oamenii mai uită. Așa că ne-a anunțat Grindeanu că va fi gata la mijlocul lui octombrie.
Grindeanu ne-a anunțat că la mijlocul lui octombrie, pe Buzău-Focșani, vor fi gata trei loturi: 1, 2, 4.
Dar la modul realist, anul acesta, în buza alegerilor, la final de noiembrie - început de decembrie poate fi gata Buzău - Râmnic (lotul 2), 31 km. De asemenea, lotul 4, odată cu lotul 2", a explicat Ionuț Ciurea, pentru Ziare.com.