“Consiliul General al Municipiului trebuie să facă ceea ce este corect, să nu mai continue populismul ultimilor 30 de ani si să adopte o taxă de parcare care să ne permită să construim parcări! Ceea ce putem face fără bani mulți si repede este să eliberăm spațiul public de mașinile abandonate acolo, și vom face asta. Apoi, trebuie să avem politici de toleranță zero față de nepăsare/nesimțire.
Nu sunt adeptul politicilor de toleranță zero în orice context, dar atunci când parchezi cu bună știință pe noroi, îl duci pe trotuar, stradă și în plămânii noștri, atunci plătești!
În Tokyo (și în Londra, dar nu știu sigur), nu-ți poți cumpăra mașină dacă nu faci dovada locului de parcare. Trebuie să investim în transportul în comun și în cel alternativ, altfel vom continua să suferim“, a arătat primarul Ciucu, în ianuarie.
El a arătat care este acum costul parcării: Zona A – 84 lei/an = 7 lei/lună. Zona B – 66 lei/an = 5,5 lei/lună. Zona C – 55 lei/an = 4,5 lei/lună.
Toți primarii de sector cer majorarea taxelor de parcare
Acum, toți cei șase primari de sector au scris CGMB, solicitând ca aceste taxe să fie majorate de câteva ori.
"Azi am semnat, alături de toţi primarii de sector, o scrisoare prin care solicităm Consiliului General să ia în considerare creşterea taxelor de parcare la nivelul discutat anterior: 600 lei zona A, 500 lei zona B, 400 lei zona C, 300 lei zona D. Nu mai putem închiria spaţiul public, al tuturor, pe preţuri de nimic", a scris primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, pe Facebook.
Postarea sa este însoţită de documentul adresat CGMB pe această temă în care primarii de sector amintesc că, în prezent, se află în dezbatere publică, la nivelul primăriei Municipiului Bucureşti, proiectul de hotărâre privind stabilirea nivelurilor impozitelor şi taxelor locale în municipiul Bucureşti începând cu anul 2022.
"Ca răspuns la nevoile comunităţilor pe care le reprezentăm, noi intenţionăm să ne implicăm activ în a găsi soluţii şi realiza proiecte care să elibereze trotuarele şi spaţiile verzi de maşini şi să sistematizăm parcările de reşedinţă din oraşul nostru prin construirea de parcări, în special pe verticală, parcări inteligente şi, acolo unde spaţiul o permite, parcări la principalele intrări din Bucureşti. Pentru acesta este nevoie de fonduri, astfel încât responsabilitatea de a deţine o maşină să fie însoţită de o contribuţie corectă la bugetele primăriilor de sectoare care să ne permită dezvoltarea de servicii de parcare decente. Actuala taxă este mult sub nivelul taxelor din capitalele Uniunii Europene", arată scrisoarea.