Autostrada A0, între DN6 și A1, ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2024. Aktor a mărit ritmul, dar lucrările se mișcă greu. Și autoritățile care vor neapărat să deschidă traficul în anul electoral au cam intrat în panică. Ministerul Transporturilor transmite un mesaj în greacă.
SHARE
Autostrada Bucureștiului - A0 între DN6 (Bragadiru) și A1 (Bâcu - DJ601A) are 17,9 km. Lotul 3 trebuia să fie gata, conform contractului, în aprilie 2024, dar la 1 martie 2024, stadiul general al lucrărilor era de 59,2%, potrivit datelor CNAIR, iar inaugurarea ar putea avea loc cel mai devreme în decembrie 2024.
Asta deși, pe de altă parte, în februarie 2023, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu promitea că "vii pe autostradă de la Pitești și te duci până la Constanța doar pe autostradă" în 2023.
Contructorul grec Aktor a mărit ritmul, în ultima perioadă, dar lucrările se mișcă tot greu.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a efectuat luni, 29 aprilie 2024, o vizită inopinată pe șantier și lucrările înaintează, se apre, atât de încet încât acesta a simțit nevoia să le transmită grecilor un mesaj în greacă:
„Χρειάζεται επιπλέον κινητοποίηση!” (Este nevoie de mobilizare suplimentară!)
Lotul 3 al Autostrăzii A0 se mișcă greu. E panică la CNAIR? I-a scris constructorului în greacă
La data de 29 aprilie 2024, stadiul lucrărilor raportat de Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu pe Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului este următorul:
„ La pasajul pe autostradă peste A1 București - Pitești, a fost montat tablierul metalic pe toate cele trei deschideri și au fost finalizate sudurile aferente antretoazelor și se execută predalele în vederea montării acestora peste tablier. A fost reluată circulația rutieră pe traseul inițial al A1;
La pasajul peste CF Bucureşti - Craiova, a fost montat tablierul metalic pe toate cele trei deschideri, continuă instalarea aparatelor de reazem și a început sudura antretoazelor și montarea panourilor de solidarizare a tablierelor metalice;
La podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla), a fost finalizată montarea grinzilor pentru Calea 2, se execută lucrări de armare și cofrare a predalelor și se pregătesc platformele necesare pentru montarea ultimelor grinzi pe Calea 1;
La pasajul pe autostradă peste DJ601 (comuna Ciorogârla), se montează aparatele de reazem și continuă lucrările la subantretoaze și de montare a grinzilor pe Calea 2;
La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla, au fost finalizate montarea predalelor prefabricate și armarea plăcii de suprabetonare și se pregătesc pentru turnarea plăcii de suprabetonare;
La pasajul peste autostradă pe DC126 (Clinceni), continuă lucrările de armare și betonare a banchetei de cuzineți aferenți Culeei 1 și se execută lucrări de armare și cofrare a riglei Pilei P2;
La pasajul pe DE de la km 89+748 (Domnești), au fost montate toate grinzile și este în curs de finalizare armarea plăcii de suprabetonare;
La pasajul peste autostradă pe DC128 (Dârvari), au fost montate toate grinzile și se lucrează la turnarea plăcii de suprabetonare;
La pasajul peste autostradă pe DC158 (Dârvari), au fost montate toate grinzile, cu excepția celor pentru deschiderea 1 și se așteaptă finalizarea relocării conductei Transgaz pentru finalizarea acestei structuri;
La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla), au fost finalizate montarea grinzilor și turnarea plăcii de suprabetonare și se lucrează la armarea marginală a plăcii de suprabetonare pentru fixarea liselor prefabricate;
Continuă lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii;
Continuă așternerea stratului de asfalt AB22,4 între km 99+400 și km 99+800;
Continuă așternerea stratului de balast stabilizat cu liant hidraulic între km 95+200 și km 95+600;
Se execută stratul de fundație cu balast între km 91+380 și km 92+880;
Continuă lucrările de realizare a șanțurilor pereate și a drenului median;
Se execută lucrări de realizare a bazinelor de retenție a apelor pluviale;
Continuă relocarea rețelelor de utilități pe amplasamentul șantierului - gaze, apă canal, rețele electrice de joasă și medie tensiune, telecomunicații, dar încă nu au început relocarea rețelelor electrice de înaltă tensiune;
Continuă producția de predale pentru structuri în șantier”.
Și acum, pentru că vreau să fiu foarte bine înțeles și pe această cale de către antreprenor, o spun și în 𝗹𝗶𝗺𝗯𝗮 𝗴𝗿𝗲𝗮𝗰𝗮:
Αν και φαίνεται καλύτερη κινητοποίηση τους τελευταίους μήνες, χρειάζεται να συμπληρωθούν τα αποτελεσματικά του εργοταξίου, ώστε να είναι βέβαιη η ολοκλήρωση των εργασιών μέχρι το τέλος του χρόνου, γιατί, επαναλαμβάνω, είναι το πιο σημαντική παρτίδα αυτοκινητόδρομου που πρέπει να βάλουμε στην κυκλοφορία φέτος”, a postat Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu, pe pagina sa de Facebook, pe 29 aprilie 2024.
Specialiștii: „Aktor trebuie să recupereze foarte mult ca să visăm la decembrie 2024”
Cu circa 2 săptămâni în urmă, pe 12 aprilie 2024, specialiștii Asociației Pro Infrastructură au filmat șantierul de pe Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului și au afirmat că „Aktor trebuie să recupereze foarte mult ca să visăm la decembrie 2024”.
„Aktor, treaptă de viteză superioară dar să nu ne îmbătăm cu apă rece.
În ultimele câteva săptămâni grecii au... "accelerat" pe Autostrada A0 între DN6 și A1 dar mobilizarea trebuie mult mărită pentru a avea o șansă de a inaugura lotul în decembrie 2024.
Termenul contractual expiră în această lună, deci începem să adunăm fiecare zi la întârzieri.
Așa cum se vede din filmarea noastră de pe toți cei 17,9 km dintre Bâcu (DJ601A) și Bragadiru (DN6), șantierul este într-adevăr mai animat: au ridicat pe poziții grinzi la mai multe structuri, avem predale pe ici pe colo, iar la terasamente stau binișor și chiar avem mici zone cu asfalt.
Dar veștile bune se opresc brusc. Aktor trebuie să recupereze foarte mult ca să visăm la decembrie 2024: are pasaje pe și peste autostradă abia ieșite din pământ sau mai rău, în stadii incipiente (fundații), încă are linii electrice care tronează în mijlocul autostrăzii și găsim și zone practic neatinse (...)
Inaugurarea în decembrie 2024 este încă, teoretic, posibilă.
Însă, ar fi o mică minune să se întâmple așa și DOAR cu o mobilizare mult mai bună și, cel mai important, constantă, mai ales pe partea de structuri.
Altfel, ce vedem acum va fi tot un foc de paie, așa cum Aktor ne-a obișnuit și în vara lui 2023 dar și pe alte proiecte din trecut, atât pe rutier cât și pe feroviar”, afirmă specialiștii Asociației Pro Infrastructură, într-o postare pe Facebook.
Textele publicate în această rubrică sunt advertoriale plătite conform Legii 334/2006 privind finanțarea activităților partidelor politice și a campaniilor electorale.