Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut în ritm anual cu 18,3% în august 2024, până la 643.637 unități (787.812 unități, în august 2023), ajungând la cel mai redus nivel din ultimii trei ani, afectate de scăderile înregistrate pe marile pieţe din Germania, Franţa şi Italia, potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Citește și: Piața de mașini electrice merge prost în UE. Fabricanții, în panică. Riscă amenzi de 13.000.000.000€
Iar piața mașinilor electrice e în picaj. Vânzările de BEV-uri au scăzut cu 43,9% în august 2024, înregistrânda patra lună de declin consecutiv, mai ales pe fondul scăderilor de pe piețele importante, precum Germania (-68,8%) şi Franţa (-33,1%).
Şi, și vânzările de mașini plug-in hybrid au scăzut luna trecută cu 22,3% la nivelul UE.
Piața mașinilor electrice, în picaj. Cel mai mare productor de baterii din Europa, OUT 1.600 oameni
Northvolt, cel mai mare producător de baterii din Europa, a anunțat că dă afară 1.600 de angajați, ca răspuns la „vânturile potrivnice” care suflă în industria mașinilor electrice.
Luni, 23 septembrie 2024, suedezii de la Northvolt au dispus concedieri în trei dintre unitățile sale, inclusiv 1.000 de persoane la Skellefteå, în nordul Suediei, unde suspendă extinderea Northvolt Ett, prima gigafabrică de baterii autohtone din Europa, informează theguardian.com.
Citește și: Piața auto din România s-a prăbușit în august. Sub 10.000 unități! -69% mașini electrice, -23 total
Compania, care a fost considerată cel mai promițător concurent din Europa pentru producătorii de baterii din China, va reduce, de asemenea, 400 de locuri de muncă în Västerås, în centrul Suediei, unde își are sediul Northvolt Labs, și 200 posturi în Stockholm, unde se află sediul său central.
Peter Carlsson, director executiv și co-fondator al companiei, a punctat că „impulsul general pentru electrificare rămâne puternic”, dar că sunt necesare decizii „dure” pentru a asigura viitorul companiei.
Citește și: Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia
Northvolt, care are printre clienți Volkswagen și BMW, a precizat că se va concentra pe extinderea operațiunilor din Skellefteå pentru a produce celule de baterii cu o capacitate de producție de 16GWh. Proiectul Ett ar fi trebuit să furnizeze o capacitate anuală suplimentară de 30 GWh.
Concedierile de la Northvolt vin în contextul unui adevărat val de pierderi de locuri de muncă care afectează industria de mașini electrice, inclusiv cele 14.000 anunțate de Tesla a lui Elon Musk la începutul acestui an și miile legate de potențialele închideri de fabrici de către Volkswagen.