Restricționarea totală a traficului pe DN7 Valea Oltului, în timpul zilei, timp de o lună, până pe 9 august, pentru lucrări la viitoarea autostradă Pitești - Sibiu, a luat, se pare, prin surprindere pe toată lumea, inclusiv pe Automobile Dacia, cel mai mare producător și exportator de mașini din România.
Șeful Dacia, după închiderea DN7 Valea Oltului: 50.000 €, costuri suplimentare săptămânale
Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a explicat că circa 600 de camioane traversează Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia Pitești și că potrivit primelor estimări Dacia înregistrează costuri suplimentare de circa 50.000 € pe săptămână din cauza acestor restricții de trafic.
„Am aflat acum, odată cu toată lumea. Știți că am făcut mai demult o estimare: sunt 600 de camioane care trebuie să traverseze Valea Oltului pentru a aproviziona uzina Dacia (...)
O primă estimare ar fi de circa 50.000 de euro pe săptămână și un plus de două ore ca timp. Nu vorbim doar de combustibil, sunt și alte cheltuieli (...)
Singurul lucru bun, dacă pot spune așa, este că, fiind vară, uzina va intra în luna august în perioada de revizie”, a declarat Mihai Bordeanu, pentru lifenews.ro.
Citește și: Cum motivează Grindeanu închiderea circulației pe Valea Oltului: “Muncitorii nu pot lucra noaptea”
Traficul pe Valea Oltului restricționat total pe timp de zi până pe 9 august
Închiderea Văii Oltului pentru lucrări la viitoarea autostradă Pitești-Sibiu în intervalul 8 iulie - 9 august a fost anunțată doar cu câteva zile înaintea ca măsura să intre în vigoare.
În fiecare zi, între orele 6:00 și 20:00, muncitorii vor lucra pe un segment de 8 kilometri de pe DN7, afectând astfel navetiștii și transportatorii de marfă. Pentru camioane, au fost stabilite rute alternative prin zone deja aglomerate.
Potrivit datelor CNAIR, anul trecut, peste 28.000 de vehicule au tranzitat Valea Oltului într-o zi de vară.
Citește și: Valea Oltului, paralizată. „Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”
Astfel, variantele propuse pentru autovehiculele cu Masa Totală Maxim Autorizată (MTMA) mai mare de 7,5 tone, aflate în tranzit, sunt următoarele: pentru relaţia Bucureşti - Veştem (Sibiu) şi retur, pe traseul Bucureşti - Ploieşti - DN1A - Braşov - DN 1 - Veştem - intersecţie cu DN 7; pentru relaţia Piteşti - Braşov şi retur, pe traseul Piteşti - DN73 - A3 - Râşnov - Braşov; pentru relaţia Bucureşti - A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur, pe traseul Bucureşti - A1 - Piteşti - DN7 - Râmnicu Vâlcea - DN67 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1.
Totodată, pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative: Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - A1 - Piteşti - DN65 - DEx12 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Filiaşi - DN66 - Târgu Jiu - DN66 - Simeria - Nod Rutier Simeria A1; Bucureşti - DN6 - Alexandria - DN6 - Craiova - DN6 - Dr. Tr. Severin - DN6 - Lugoj - A6 - Nod Rutier Lugoj A1.