Unic în România. Tunel CFR între Predeal și Brașov de 10 km. Se merge mai repede decât pe autostradă

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 27.08.2024 - 08:39
Unic în România. Tunel CFR între Predeal și Brașov de 10 km. Se merge mai repede decât pe autostradă - Foto: Profimedia Images (rol ilustrativ)
Unic în România. Tunel CFR între Predeal și Brașov de 10 km. Se merge mai repede decât pe autostradă - Foto: Profimedia Images (rol ilustrativ)

Un tunel CFR se va face între Predeal și Brașov. Va avea aproape 10 km, iar trenurile vor circula cu viteze foarte mari. Călătoria se va scurta cu 18 minute. Este un proiect unic în România.

SHARE

CFR vrea să construiască un tunel la standarde înalnte între Predeal și Brașov. Pe lungimea sa, de aproape 10 km, trenurile vor circula cu mare viteză. 

Este cel mai lung tunel feroviar și primul de mare viteză din România.

Unic în România. Tunel CFR între Predeal și Brașov de 10 km. Se merge mai repede decât pe autostradă

Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Brașov este în curs de elaborare, finalizarea acestuia fiind estimată pentru prima parte a anului 2025, au mai transmis reprezentanții CFR Infrastructură pentru economica.net.

Citește și: CFR Călători schimbă regulile călătoriilor cu trenul, de azi. Se introduc biletele metropolitane

„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au explicat reprezentanții CFR SA necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră.

Pe de altă parte, tunelul care va avea o lungime totală de 9,87 km va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.

„Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, a transmis CFR Infrastructură.

Citește și: Ce amendă riști dacă deschizi ușa la tren în timpul mersului. CFR anunță schimbări drastice

Conform oficialilor CFR, obstacolele în cazul acestui proiect sunt date de faptul că include cel mai lung tunel feroviar, iar relieful din zona traseului este unul dificil, astfel încât realizarea acestei structuri va fi o provocare cu o dificultate tehnică deosebită.

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite.

Călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute după modernizarea secțiunii Predeal – Brașov, au spus pentru economica.net reprezentanții CFR SA.

Citește și: Compania feroviară CFR Călători ia atitudine. Suplimentează trenurile pe ruta Râmnicu Vâlcea – Sibiu

Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro, se arăta inițial pe site-ul CFR SA.

Contractul de „Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov” a fost semnat pe 21 august 2020 cu asocierea Egis România – Egis Rail SA – Italrom Inginerie Internațională SRL.

 În prezent, cel mai rapid tren parcurge distanța dintre cele două orașe în circa două ore.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te