În Republica Moldova, școala a fost închisă pe perioadă nelimitată.
De aceea, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării de la Chișinău a aprobat „Metodologia privind organizarea la distanță a procesului educațional în condiții de carantină, pentru instituțiile de educație timpurie”.
Documentul stabilește modul de continuare a procesului educațional în instituțiile de educație timpurie, atât în grupele preșcolare, inclusiv cele pregătitoare, cât și în grupele antepreșcolare, în condiții de carantină, când prezența fizică a copiilor în sălile de grupă este restricționată.
Documentul stabilește atât persoanele implicate în procesul educational – cadrele didactice, părinți și copii – dar și principalele mijloace de comunicare: calculatorul, tableta sau telefonul.
Documentul îl găsiți AICI. Newsweek România vă prezintă câteva dintre cele mai importante aspecte ale metodologiei de învățare, pentru instituțiile de educație timpurie din Republica Moldova.
Care e procedura
Fiecare grădiniță/ cadru didactic își stabilește mijloacele de comunicare la distanță cu copiii și părinții prin email, Messenger, Viber, Facebook, Google Classroom, Skype, Zoom cu utlizarea tehnologilor alese de părinți de comun acord cu educatorul.
Proiectele tematice elaborate pentru fiecare grupă de vârstă sunt realizate în cadrul unui mediu educațional virtual prin elaboarea și transmiterea către părinți a sarcinilor educaționale.
Cadrul didactic elaborează/ selectează resurse educaționale digitale conform proiectului tematic și a poiectării didactice zilnice, aprobate de director/metodist…
Cadrul didactic proiectează procesul educațional la distanță, asigură succesiunea secvențelor instrucționale specifice în conformitate cu temele proiectului în forma de sarcini educaționale transmise în regim asincron părinților.
Cadrul didactic are rol de mediator, facilitator, consilier / mentor.
Ce teme se dau
Cadrul didactic transmite la distanță părinților sarcini educaționale concrete cu indicarea reurselor pe care aceștia le realizează împreună cu copiii în condiții casnice.
- Să facă observații asupra fenomenelor naturii,
- Să învețe un dans, o poezie, să ghicească o ghicitoare,
- Să confecționeze din hârtie jucării, cărți, felicitări, cărți poștale,
- Să elaboreze un colaj,
- Să converseze cu ochii în baza imaginilor propuse.