În Programul de guvernare, Domeniul „Educație” cuprinde 10 măsuri pe care guvernul Cioloș ar urma sale ia. Capitolul poate fi citit de la pagina 55.
.
Citește și: Propunere USR la Cercetare: specialist în resurse umane. S-a ocupat de contul FB al partidului
Propunerea USR pentru ministerul Educației este Corina Atanasiu. Cv-ul ei AICI.
Cele mai importante prevederi din Capitolul „Educație” din Programul de guvernare al guvernului Cioloș:
- Recrutarea directorilor și directorilor adjuncți de către Consiliile de administrație ale unităților de învățământ.
- Organizarea de programe de formare pentru managerii școlari și membrii Consiliului de Administrație
- Deschiderea ocupației de manager școlar către alte categorii de profesioniști în management.
- Desființarea inspectoratelor școlare și mutarea centrului de decizie de la nivelul politic (minister și primărie) la nivelul consiliului de administrație al școlii, pentru școlile publice.
- Un curriculum național suplu, eficient, orientat spre dezvoltarea de competențe completat în proporție de peste 30% de curriculum la decizia elevului/ școlii/ comunității.
- Realizarea în regim de urgență a planurilor-cadru și a programelor școlare pentru liceu;
- Recalibrarea și extinderea programului de masă caldă în școli astfel încât să ajungă în primul rând la cei mai vulnerabili dintre copii utilizând sistemul Harta școlilor defavorizate cu ținta de a ajunge la minim 150.000 de elevi.
- elaborarea unui pachet de măsuri care să urmărească reforma profundă și creșterea atractivității rutei tehnologice
- Construirea a 110 creșe în cadrul PNRR, care să permită accesul a minimum 9.400 de copii, cu precădere din mediile defavorizate;
Citește și: Episcopul Giurgiului, Ambrozie Meleacă, antivaccinist, cere credincioșilor să nu se sperie de covid
- Finalizarea sistemului integrat de management al carierei didactice prin constituirea unui registrului de portofolii digitale ale profesorilor. Eliminarea “dosarelor cu șină” necesare la fiecare concurs sau examen. Un singur link la portofoliul propriu actualizat oricând pe parcursul anului poate da dreptul profesorului de a se înscrie. Acest registru va reprezenta și o bază de date utilă pentru diagnoză și elaborare de politici publice.
Cum se recuperează „școala online”
„Pe perioada pandemiei deja elevii de nivel primar au făcut “școală online” 111 zile, iar elevii de gimnaziu și liceu 159 zile dintr-un total de aproximativ 165 de zile de școală anuale. La acestea, pentru mulți alți elevi, s-au acumulat zile suplimentare de școală online iar pentru o parte din copii, în lipsa dotărilor tehnice și a accesului la internet, nici măcar școala online nu a fost posibilă. Au lipsit testările și accesul la educație remedială a fost posibil doar pentru 5% dintre elevi).
Soluțiile vizate sunt regândirea conținuturilor învățării pentru fiecare nivel de învățământ astfel încât să ne asigurăm că la finalul unui ciclu elevii să fi dobândit competențele prevăzute de programă (recuperarea celor 100 de zile aproape pierdute), extinderea și optimizarea programului de educație remedială țintit pe elevii din ani terminali, dezvoltarea de conținut educațional împreună cu parteneri și criterii de autorizare a acestui conținut, centru online de suport pentru ghidarea profesorilor în adaptarea la predarea online, sprijin pentru sănătatea psiho-emoțională a copiilor prin acces la programe dedicate, finalizarea platformei virtuale de educație prea mult amânate”, se arată în document.
Măsuri imediate: vacanță de două săptămâni
Școala este inclusă în măsurile imeidate pentru combaterea pandemiei.
„- Decalarea anului școlar: vacanță 2 săptămâni, cu recuperare în perioada verii; revenire în format fizic în localitățile cu incidență sub 6/mie după cele 2 săptămâni, cu continuare online pentru restul localităților. Excepție: învățământul preșcolar și primar, care continuă în format fizic.
- Reluarea testării în școli: testare nazală (neinvazivă), gratuită, efectuată de personal medico-sanitar, pentru copiii și personalul didactic și auxiliar simptomatic sau contact”, propune USR.