În anii 1980, de tristă amintire, când românii depuneau avans la CEC și așteptau ani buni pentru o mașină nouă, în „Shop”-urile comuniste manageriate de Comturist, în care aveau acces doar străinii, modelele Dacia, Aro și Oltcit erau promovate cu extra opțiuni.
A fost găsit și recondiționat primul Aro 24 fabricat la Câmpulung. Are seria de șasiu „00001” și este modelul de preproducție prezentat la Expoziţia Realizărilor Economiei Naţionale - EREN în 1969. Pe piață, familia Aro 24 a fost apărut în 1972.
Un român a găsit și cumpărat un Aro 244 de 28 de ani ce a aparținut unui colonel din armata franceză care a luptat alături de români în războiul din Irak. Surprinzător, mașina este aproape impecabilă, nu are decât câteva puncte de rugină.
ARO 244, modelul stil SUV, cu 5 uși și 5 locuri, a seriei ARO 24, a apărut în 1977. Iar în anii 1980 și după Revoluție a fost un adevărat „tractor” bun la toate, mai ales pentru legumicultori. Unele mașini mai rezistă și astăzi, după 40 de ani, la muncile câmpului.
Un video postat pe rețelele de socializare arată un ARO 244 care înfruntă cu succes apele adânci ale patriei. La un moment dat, apa ajunge la parbriz trecând bine de motor.