Gigantul anvelopelor Michelin închide 2 uzine din Franța, invocând concurența cauciucurilor chinezești ieftine. În România, însă, unde are deja circa 4.500 de angajați, Michelin angajează, după ce în 2024 a decis să mute în țara noastră mai multe operațiuni din UK și Polonia.
Criza din industria auto europeană se acutizează. Un mare producător de piese auto din Europa, cu fabrici și în România, dă afară 4.700 angajați și închide două unități. Personalul fabricii sale din Brașov este în șomaj tehnic din septembrie.
Industria auto din Europa trece printr-una dintre cele mai grave crize din istorie. Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii. Germania este cea mai afectată țară, cu aproximativ 52.000 angajați puși pe liber în 4 ani.
Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici, în încercarea de a rămâne competitiv în contextul electrificării automobilelor. Are 5.000 de angajați și în România.
Trump, promisiuni „ceaușiste”. Donald Trump promite americanilor care îl votează o „renaștere a producției” și relocarea locurilor de muncă în SUA din China și alte țări