Producătorii de automobile și furnizorii de piese din Europa se îndreaptă către cea mai mare pierdere de locuri de muncă din ultimii ani, potrivit calculelor asociației furnizorilor europeni CLEPA, informează automobilwoche.de.
Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii
„În ciuda previziunilor conform cărora vor fi create peste 100.000 de noi locuri de muncă până în 2025, realitatea este că va exista o pierdere netă de aproape 56.000 de locuri de muncă (...)
Numai între ianuarie și iulie 2024, au fost anunțate alte 32.000 de reduceri de locuri de muncă (...)
Acest lucru depășește cea mai gravă perioadă a pandemiei și arată clar că cel mai mare impact asupra ocupării forței de muncă este probabil încă în fața noastră”, a explicat secretarul general al CLEPA, Benjamin Krüger.
Citește și: Cifre-ȘOC, pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească
Industria auto din Germania, cea mai afectată
Germania este de departe cea mai afectată țară din Europa de criza prin care trece industria de automobile, ceea ce nu este surprinzător având în vedere dimensiunea industriei germane de furnizori auto .
Potrivit CLEPA, 59% din toate pierderile de locuri de muncă din industrie din Europa au loc în companii din Germania. Aproximativ 52.000 de locuri de muncă au fost pierdute din 2020 până în prezent.
Citește și: Piața mașinilor electrice, în picaj. Cel mai mare productor de baterii din Europa, OUT 1.600 oameni
Volkswagen, îngrijorat de riscul creșterii falimentelor în industria auto
Târgul de furnizori IZB începe a început marți, 22 octombrie 2024, la Wolfsburg.
Înainte de eveniment, directorul de achiziții al Volkswage Dirk Große-Loheide a comentat criza din industrie și și-a exprimat îngrijorarea cu privire la creșterea falimentelor. El a anunțat că va intensifica și mai mult cooperarea cu furnizorii.