Furnizorul francez de componente auto Valeo, unul dintre cei mai mari de pe „Bătrânul continent”, va desființa aproximativ 1.000 de locuri de muncă în Europa, au declarat surse pentru Reuters, iar măsura de restructurare va duce și la închiderea a două unități Valeo din Franța.
Citește și: Viitorul automobilului european se clatină: date, estimări și
„o greșeală uriașă“
1.000 de oameni, OUT de la un gigant furnizor auto. Închide și 2 uzine. Are fabrici și în România
Reducerea locurilor de muncă va afecta peste 800 de lucrători din Franța, în timp ce Valeo va reduce, de asemenea, personalul de la operațiunile din Germania, Polonia și Republica Cehă, au adăugat sursele.
Reducerile de personal de la Valeo au loc după ce, în octombrie, compania și-a redus previziunile privind vânzările anuale și în contextul în care sectorul auto european se confruntă cu provocări generate de comenzile slabe de la nivel național și de concurența rivalilor asiatici, care produc mașini electrice (EV) mai ieftine.
Citește și: Volkswagen, cel mai mare acţionar al producătorului de celule pentru baterii Northvolt este în impas
Furnizorul francez de componente auto Valeo are o prezentă substanțială în România, la Mioveni (Power Division), Giarmata (Light Division) și Timișoara (Valeo Service).
Producătorul de anvelope Michelin a anunțat, de asemenea, în noiembrie, că va reduce 1.250 de locuri de muncă, în timp ce producătorul auto franco-italian Stellantis a declarat săptămâna aceasta că intenționează să închidă fabrica de camionete Vauxhall din sudul Angliei.
Citește și: Gigantul anvelopelor Michelin închide 2 uzine din Franța. 1.254 angajați, OUT. În România, angajează
De asemenea, Ford a anunțat luna aceasta că va reduce cu aproximativ 14% forța sa de muncă din Europa.