Pe drumul electrificării, Fiat a renunțat în 2023 la motorizarea diesel pe Fiat Tipo sedan, modelul său „low-cost” de volum scos pe piață în 2015 pentru a concura direct Dacia Logan.
Dar acum, pe final de 2024, după ce a constatat că, în general, vânzările de electrice nu merg nici pe departe conform planurilor și a fost nevoit să oprească temporar producția modelului 500e la fabrica sa din Torino, Fiat a decis brusc să reînvie versiunea pe motorină a Fiat-ului Tipo sedan.
Citește și: Stellantis oprește producția mașinii electrice Fiat 500e. Nu o cumpără nimeni
Disperat că electricele nu se vând, Fiat reia producția „Logan-ului diesel”. Preț, de la 16.900 €
Mai mult, deși în 2023, când a fost scos din producție, Tipo sedan diesel ajunsese să sară de 20.000 €, Fiat propune acum „noul” Tipo sedan diesel la un preț imbatabil în segment, ce pornește de la 16.900 € în Franța, informează largus.fr.
Se face tot la Bursa, în Turcia, și va ajunge cât de curând și pe piața din România, dar prețurile încă nu au fost anunțate.
„Noul” Fiat Tipo sedan diesel este echipat cu un motor 1.6 litri MultiJet de 130 cai putere.
Citește și: FOTO Un bulgar a făcut cel mai tare supercar electric. Are 5.221 cai și viteză maximă de 500 km/h
Iar, dacă ne gândim mai bine, revenirea sa are sens. Într-o perioadă în care prețurile mașinilor noi au explodat și continuă să crească, mai ales ca urmare a electrificării rapide, oferirea unui model accesibil, doar cu dotări esențiale, poate salva cifrele de vânzări și genera profit.
Dacia a înțeles acest lucru înaintea oricui altcuiva, dar, în ultima vreme, prețurile modelelor sale au sărit anumite praguri sensibile. Iar Fiat pare că vrea să profite.
Citește și: Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia. Ce mașini asamblează
De exemplu, în Franța, Dacia Jogger pornește de la 17.990 €, iar noul Duster de la 16.690 €. În ceea ce privește Sandero, deși pornește de la 12.240 € (15.500 €, pentru Stepway), rămâne o mașină de oraș mai puțin spațioasă și mai puțin familială decât Fiat Tipo sedan
Iar, în plus, Dacia a renunțat complet la diesel, ceea ce face Tipo și mai atractiv, a vând în vedere dimensiunile și consumul mediu oficial de motorină de 4,7 l/100 km, în contextul unor emisii de CO2 de 122 g/km.