Prima țară din lume care interzice TOTAL mașinile pe benzină și motorină. Nu are legătură cu mediul

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 05.11.2024 - 16:38
Prima țară din lume care interzice TOTAL mașinile pe benzină și motorină. Nu are legătură cu mediul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Prima țară din lume care interzice TOTAL mașinile pe benzină și motorină. Nu are legătură cu mediul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Prima țară din lume care interzice total mașinile pe benzină și motorină nu se află în Europa, unde măsura va intra în vigoare, teoretic, din 2035, și nici măcar nu dispune de o rețea dezvoltată de stații de încărcare pentru mașinile electrice.

SHARE

Multe state de pe glob încearcă să reducă drastic utilizarea mașinilor cu combustie, în lupta cu poluarea aerului. În Europa, termenul limită, votat la nivelul UE, pentru interzicerea vânzării de mașini termice noi este 2035. Dar, în alte țări ale lumii, interdicția a intrat deja în vigoare.

Citește și: Război Europa – China: UE „bombardează” mașinile electrice chinezești, Beijingul, coniacul și brânza

Prima țară din lume care interzice TOTAL mașinile pe benzină și motorină. Nu are legătură cu mediul

Etiopia este prima țară din lume care a interzis total mașinile pe benzină și motorină. Nu a interzis vânzarea, ci importul, însă, cum în statul din Cornul Africii nu se produc autovehicule, rezultatul e același. 

Mai mult, decizia autorităților din Etiopia este complet ilogică. 

În Europa, interzicerea vânzării de autovehicule cu combustie a fost stabilită pentru 2035, pentru a oferi producătorilor suficient timp pentru a dezvolta și a oferi noi modele și, în același timp, pentru ca infrastructura de încărcare pentru mașinile electrice să poată fi pusă la punct în întreaga Europă. Dar, și așa, realitatea arată că termenul de peste 10 ani este prea scurt. 

Etiopia, însă, a interzis importul de mașini pe benzină și motorină brusc, peste noapte. Dar, nu din rațiuni „eco”, evident.

Citește și: Electrificarea mașinilor prin Green Deal, un pariu pierdut? Italia și Cehia contestă amenzile uriașe

Problema este că țara africană trece printr-o criză economică majoră și nu poate importa petrol în cantități mari.

Prin urmare, autoritățile etiopiene au luat decizia pentru a-și justifica neputința și a clama reducerea dependenței de combustibilii fosili.

O singură stație de încărcare rapidă, în Etiopia

Chiar dacă etiopienii ar avea bani să-și cumpere mașini electrice nu ar avea unde să le încarce. Infrastructura de stații de încărcare este aproape inexistentă. 

În prezent există „un singur punct public de încărcare în țară”, potrivit Le Monde.

Prin urmare, singura opțiune reală este ca șoferii să își încarce mașinile electrice acasă sau să tragă cât mai mult de mașinile termice pe care le au. Dar, doar 50% din cei peste 75 de milioane de etiopieni au acces la electricitate.

Citește și: Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii

Și apare și altă problemă. Rețeaua electrică a țării este supusă zilnic la numeroase întreruperi de curent, care fac încărcarea bateriilor un coșmar.  

Totuși, potrivit Le Monde, în Etiopia circulă deja aproximativ 100.000 de mașini electrice. 

Deși această cifră poate fi încurajatoare, realitatea este alta. Este foarte dificil să ieși din capitala Addis Abeba cu o mașină electrică, fără infrastructură de încărcare.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te