Potrivit articolului 1 al proiectului de HG, "Se aprobă deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla".
La punctul 6 al aceluiași proiect se prevede că "Cheltuielile de personal, pentru dotări și alte amenajări specifice se suportă de fiecare ordonator principal de credite pentru instituțiile care desfășoară activități în punctul de trecere a frontierei de stat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, potrivit legii".
O astfel de reglementare nu este la prima tentativă de oficializare. Un proiect aproape identic de HG s-a aflat și pe masa premierului Ludovic Orban, dar și pe pe biroul ministrului de Interne Carmen Dan, în 2018, însă fără succes.
Aeroportul Tuzla este operat de către Regional Air Services, controlată de Dorin Ivașcu.
Citește și: Carmen Dan vrea punct de trecere a frontierei pe aerodromul Tuzla
Citește și: HG ciudată pentru punct de trecere a frontierei pe aeroportul Tuzla al controversatului Dorin Ivașcu
Cine este Dorin Ivașcu
În ultimii zece ani, mass media românești au scris pe larg despre afacerile controversate ale afaceristului Dorin Ivașcu, dar mai ales despre legăturie acestuia cu Direcția de Informații Externe (DIE), serviciul de spionaj al României în perioada regimului comunist. Conform datelor de Registrul Comerțului, firma Regional Air Services est deținută în mod egal de Adrian Ștefan Vasilache și societatea Regional Air Suport, care la rândul ei este deținută integral de Dorin Ivașcu.
În anul 1972, Dorin Ivașcu a obținut statutul de ghid al Biroului de Turism pentru Tineret. Apoi a fost promovat „ghid international” în timpul vacanțelor studențești. De acolo a zburat ca economist la Tarom, șef peste cursele charter. În 1981 a ajuns șef al Tarom în Libia, apoi a fost pus director Tarom pe Asia de Sud Est, care avea sediul în Singapore. Apoi a fost detașat la Londra, apoi la New York. În paralel cu aceste funcții, în perioada 1986-1990, a fost și șeful Serviciului Relații Internaționale al Departamentului Aviației Civile din România.
Imediat după schimbarea regimului comunist, cu relaţii consolidate în anii petrecuţi peste hotare, fostul director al TAROM înfiinţează LAR (Liniile Aerine Române), prima companie aeriană privată din România, care opera iniţial aeronavele care au aparţinut fostului dictator şi serviciilor de securitate din subordine.
După Revoluție, numele lui Ivașcu a apărut în mai multe afaceri controversate. De exemplu, o anchetă publicată de ziuanews.ro dezvăluia că Ivașcu a fost implicat în afacerea „Țigareta 2” din 1997, dar și în exportul de arme către țările africane. Aceeași sursă îl citează și pe Ivașcu, care a afirmat că nu ar fi lucrat nici pentru DIE, nici pentru SIE.
De asemenea, Ivașcu neagă faptul că ar fi fost acuzat în scandalul „Țigareta 2”.
Elicopterul SMURD înghițit de Siutghiol, escală la Ivașcu
În luna iunie 2015, Nicuşor Constantinescu a fost trimis în judecată de procurorii DNA Constanţa. Conform rechizitoriului, în anul 2011, în cadrul unui proiect finanţat de Programul Operaţional de Cooperare Transfrontalieră România, Consiliul Judeţean Constanţa, prin Nicuşor Constantinescu, a achiziţionat un elicopter în scopul eficientizării activităţii de salvare în cazul situaţiilor de urgenţă din zona de graniţă (judeţul Constanţa, România şi Districtul Dobrich, Bulgaria).
„La data de 29 martie 2013, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel a atribuit unei societăţi comerciale, în mod nelegal, un contract de achiziţie publică având ca obiect Servicii de operare elicopter multifuncţional, medicalizat, Servicii de transport ocazional şi Servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor, prin încălcarea celor stabilite în caietul de sarcini, în care se prevedea că aparatul de zbor trebuia folosit în cazul acţiunilor de intervenţie în caz de urgenţă, în pofida faptului că SMURD formulase anterior o ofertă privind operarea gratuită, conform scopurilor programului (salvare de vieţi şi intervenţii de urgenţă), a elicopterului respectiv”, au precizat procurorii DNA.
Ce nu se spune în documentele procurorilor este care era acea "societate comercială" căreia "inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel i-a atribuit (...) în mod nelegal, un contract de achiziţie publică având ca obiect Servicii de operare elicopter multifuncţional, medicalizat, Servicii de transport ocazional şi Servicii de reparare şi întreţinere a elicopterelor, prin încălcarea celor stabilite în caietul de sarcini".
Aceasta este tocmai Regional Air Services Tuzla.
Citește și: Elicopterul SMURD căzut în Siutghiol a trecut pe la controversatul Ivașcu de la aerodromul Tuzla