Șeful statului a anunțat, la finalul reuniunii CSAT, că a atenționat-o pe Viorica Dăncilă că „încă de la finalul anului trecut este în vigoare o lege pe care Guvernul continuă să o încalce și care prevede obligativitatea construirii Autostrăzii Moldovei”.
"Tot în cadrul şedinţei de astăzi, am aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional”, a afirmat, marţi, preşedintele Klaus Iohannis, după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare al Ţării.
Şeful statului a mai transmis că a propus declararea Autostrăzii Moldovei ca obiectiv strategic de interes naţional.
„Avem o nouă dovadă a incapacității acestei guvernări de a dezvolta România. Este deplina responsabilitate a Guvernului de a găsi acele soluții care se impun pentru a putea realiza aceste proiecte prioritare pentru milioane de români, inclusiv posibilitatea declarării și acestui obiectiv de infrastructură ca unul strategic de interes național, lucru pe care l-am propus foarte concret în ședința CSAT de astăzi”, a mai spus Iohannis.
Pe vremea când era premier, Mihai Tudose a cerut sprijinul Băncii Mondiale pentru întocmirea documentației necesare proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov, până în faza de selecție a unui constructor.
La scurt timp după ce i-a luat locul în fruntea Guvernului, Viorica Dăncilă a rupt colaborarea cu Banca Mondială și a decis că șoseaua trebuie, totuși, construită în PPP (parteneriat public-privat). Asta, deși statul mai încercase metoda, fără succes.
Comisia de Strategie și Prognoză a negociat încheierea contractului de construcție a autostrazii montane cu o asociere condusă de China Communications Construction Company. Alte state din estul Europei întampinau deja probleme majore din cauza că au ales să contruiască șosele cu concernul chinez.
Regimul PPP prevede că privatul construiește șoseaua în mare parte din banii lui și ulterior își recuperează investiția și obține profit impunând taxe de acces pe autostradă.
Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, săptămâna trecută, că va cere în prima şedinţă CSAT ca autostrada Comarnic – Braşov să devină proiect de importanţă naţională sau de infrastructură critică.
Ea spunea că Guvernul a renunţat la intenţia de a construi în parteneriat public-privat şi va folosi, în schimb, fonduri guvernamentale.