Gabriela Firea, fostul edil al Capitalei și candidatul PSD pentru un nou mandat în 2024, declară că una din soluțiile sale în materie de transporturi va fi preluarea în administrare a Centurii București. De asemenea, ea spune că vrea mai multe stații de metrou și extinderea magistralelor pentru ca metroul să ajungă în toate cartierele.
Și Centura București (DNCB), și metroul, însă, sunt în curtea Miniterului Transporturilor. Iar Gabriela Firea nu spune de unde va avea Bucureștiul bani pentru aceste proiecte de sute de milioane de euro, în cazul în care se va reuși preluarea lor.
Citește și: Lărgirea Bulevard Prelungirea Ghencea de 3 km, finalizată cu 10 ani întârziere. Promisă de 3 primari
Firea vrea să preia „gaura neagră” Centura București care a înghițit sute de milioane €
„Cunosc atât instituția Primăriei cât și instituțiile din subordinea Consiliul General, dar în special problemele Bucureștiului, dar și soluțiile.
Pentru că una este să știi la nivel teoretic ce îi doare pe bucureșteni, Capitala având nevoie de proiecte mari, nu doar de panseluțe, tuns iarba și câteva băncuțe.
Cred că avem, în sfârșit, acest mix de instituții care să aducă dezvoltarea dorită de noi toți Capitalei, în sensul proiectelor de transport, preluarea în administrare a centurii ocolitoare a Capitalei, pentru că este parte a transportului local, mai multe stații de metrou, pentru că sunt unele foarte lungi și altele care nu ajung în toate cartierele”, a declarat Gabriela Firea, la Antena 3, după ce și-a depus candidatura la Primăria Bucureștiului.
Citește și: FOTO Lucrări de mântuială, pe ciotul Autostrăzii Bucureștiului inaugurat în grabă, în decembrie 2023
Centura București a înghițit sute de milioane de euro și va mai înghiți. Pare o „gaură neagră”.
Iată două exemple: între 2017 și 2023, unde 8 km costă 106 milioane lei, CNAIR nu a putut moderniza un kilometru de șosea de centură, iar între DN2 și A2 s-a făcut o nouă licitație după 12 ani.
Lucrările la sectorul de centură cuprins între Autostrada A1 (București - Pitești, n.red.) si DN7 (e vorba de fapt de DN71 care merge de la București la Târgoviște n.red), au fost inaugurate în 2017. Dar nu sunt gata nici azi.
Mai mult, asfaltul este în valuri, sunt gropi, unele peticite foarte prost. Pe podul de la Chitila asfaltul e vălurit, cu gropi și fără bandă separată pentru intrarea mașinilor. Două sensuri giratorii foarte mari au fost executate din balize de plastic, fie pentru că nu au mai fost bani, fie pentru că nu au existat soluții tehnice.
Citește și: VIDEO PSD nu a putut moderniza în 6 ani un km din Centura București, unde apar cozi de mii de mașini
Epopeea celor 11 km ai DNCB între DN2 și A2 pare și ea fără sfârșit. Primul contract a fost semnat în 2012 și modernizarea tronsonului ar fi trebuit să fie gata în 2015. Pe 4 ianuarie 2024, însă, CNAIR a lansat o nouă licitație. După adjudecare, lucrările vor dura 2 ani.
Citește și: „Povestea” a 11 km din Centura Capitalei, între DN2 și A2, continuă. Nouă licitație, după 12 ani
Contractul are o valoare cuprinsă între 458 și 540 milioane de lei și este finanțat în proporție de 40% prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
De asemenea, Șoseaua de Centură București pare abandonată pe cea mai periculoasă și îngustă porțiune, între Autostrada A1 București - Pitești și ieșirea spre Giurgiu.