„Miracol”, pe Centura București! După 2 ani de „relaxare”, în care nu s-a săpat măcar un metru, se reiau lucrările pe ciotul DN2 – A2 cu o asociere româno-bulgară. În decembrie 2022, când a fost reziliat contractul cu italienii de la Tirrena Scavi, lucrările erau la 20,76%.
Rușinos, Bucureștiul e singura capitală europeană care încă așteaptă o centură la nivel de autostradă în Secolul XXI. Deși startul licitațiilor la Autostrada București s-a dat în 2017, nu e nicio șansă să fie gata până în 2027. Pe un lot, nici n-au început lucrările.
Bucureștiul e singura capitală UE fără o centură civilizată. DNCB e un dezastru. Se lucrează, dar Ministerul Transporturilor nu a reușit să modernizeze nici jumătate din Centura Bucureștiului. În paralel, Primăra Capitalei vrea Master Plan Velo cu piste de 2 m pentru biciclete.
Firea vrea să preia „gaura neagră” Centura București, care a înghițit sute de milioane de euro și a cărei lărgire la două benzi ar fi trebuit să fie gata de ani buni, dar încă lipsesc bucăți mari, dacă va ajunge din nou primarul Capitalei.
„Povestea” a 11 km din Centura Capitalei, între DN2 și A2, continuă. Primul contract a fost semnat în 2012 și modernizarea tronsonului ar fi trebuit să fie gata în 2015. Pe 4 ianuarie 2024, însă, CNAIR a lansat o nouă licitație. După adjudecare, lucrările vor dura 2 ani.