Volumul de marfa s-a înjumătățit în acest timp, iar traficul de călători a scăzut de 10 ori. Inspectorul Pro a aflat că circulația se va închide iarăși, pentru că lucrările de electrificare trebuie ele finalizate până în 2027.
București – Giurgiu este unul dintre cele mai importante coridoare feroviare europene și face legătura între Capitală și Dunăre. Timp de aproape două decade, circulația trenurilor a fost deviată, din cauza prăbuşirii podului de la Grădiștea.
Deși linia este acum funcțională, trenul parcurge această distanță, de numai 67 de km, tot în două ore, față de 45 de minute, cât ar fi normal, conform ProTV.
Pe ruta București-Giurgiu se călătorește cu trenul ca acum 155 de ani. De ce se circulă greu
Și când nici bine nu a deschis circulația, aflăm că CFR trebuie să o închidă, din nou. Calea ferată nu este electrificată, restricțiile de viteză sunt dese și urmează un nou șantier.
Citește și: VIDEO Reabilitarea liniei CFR Brașov–Sighișoara: 1.000.000.000 € ca să faci cu 50 minute mai puțin
Pe vremea lui Carol I, călătoria dura 90 de minute. Acum, trenul face cu o jumătate de oră mai mult. Și țineți cont că, în 1869, locomotivele erau cu abur. Totul se întâmplă pentru că, în ultimii 19 ani, CFR nu s-a îngrijit să facă o lucrare perfectă.
Nu a schimbat și nu a întărit linia ferată, pe întregul tronson, care a stat abandonat. Lucrările, în valoare de 120 de milioane de euro, s-au concentrat pe câțiva kilometri în apropierea podului, iar în construcția lui s-au dus cei mai mulți bani.
Citește și: VIDEO Trenul „zboară” cu 20 km/h între Timișoara și Cenad. Linia va fi reabilitată după 120 de ani