Primarul Constanței: Orașul seamănă cu un târg auto. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 28.02.2021 - 10:23
Vergil Chițac, primarul municipiului Contanța, scrie pe Facebook că orașul lasă impresia unui târg auto permanent și le cere părerea constănțenilor. / Foto: Facebook/Vergil Chițac
Vergil Chițac, primarul municipiului Contanța, scrie pe Facebook că orașul lasă impresia unui târg auto permanent și le cere părerea constănțenilor. / Foto: Facebook/Vergil Chițac

Vergil Chițac, primarul municipiului Contanța, scrie pe Facebook că orașul lasă impresia unui târg auto permanent și le cere părerea constănțenilor în ceea ce privește viitorul și transformarea urbei.

SHARE

„Vă rog să-mi spuneți părerea voastră. Vă doriți un oraș în care spațiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare și recreere? Sau un oraș ale cărui străzi, trotuare și spații verzi lasă impresia unui târg auto permanent?”, scrie Vergil Chițac, într-o postare pe contul său de socializare.

„Suntem în situația în care avem 150 de mii de mașini și 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanța e nevoie să construim parcări noi, dar și să reducem numărul de mașini. Dacă numărul de mașini va continua să crească, nu vom reuși vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiți cât teren, câți bani și cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Și până la urma care ar fi rezultatul? Un oraș plin de parcări, plin de mașini? Asta ne dorim?

Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul și mai ales staționarea mașinilor în zona centrală a orașului. Constănțenii au alternativa unui transport public îmbunătățit, a bicicletelor puse la dispoziție gratuit, a soluțiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privați (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride).

Citește și:

Bătălia din culisele guvernării. Rivalitățile dintre PNL și USRPLUS, greu de strunit. Ce urmează?

Gestionarea eficientă a spațiilor de parcare existente va da posibilitatea tututor să beneficieze de ele și va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere.

În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-ați ales, au dreptul și responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât și pentru nevoile bugetare de a finanța construcția de noi parcări.

Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau mașina?”, afirmă Vergil Chițac.

Citește și: 

VIDEO Interlopii se „bat" pe Fb. Romi Neguș: Cine nu-i dă block lui Mircea Nebunu se mută în Berceni

Proiect: Parcările din Constanța, împărțite în trei zone

Un regulament elaborat și pus în dezbatere de Primăria Constanța prevede că orașul va fi împărțit în trei zone. În „Zona 1” se va putea parcare maximum trei ore contra cost, prin SMS sau parcometre.

În „Zona 2” se va parca în baza achiziției unei viniete, care va costa, cel mai probabil, 360 de lei/an sau 4 lei/oră, plus TVA, 25 de lei/zi, 150 de lei/săptămână sau 250 de lei/lună, pentru cine nu vrea să plătească pentru tot anul, potrivit ct100.ro. 

„Zona 3” va fi destinată parcărilor rezidențiale.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te