Dacă în cazul automobilelor Euro NCAP acordă stele de siguranță evaluând și rezistența structurală, LCV-urile de până la 3,5 tone au primit calificative echivalente, dar doar pentru pentru sistemele de siguranță activă de la bord. Din cele 19 dube testate, niciuna nu a primit ”Platină” (5 stele), 3 au primit ”Aur” (4 stele), 5 ”Argint” (3 stele) și 6 ”Bronz” (2 stele).
Restul de 5 dube, însă, au primit calificativul ”Nerecomandat”. Iar Euro NCAP a tras un semnal de alarmă, subliniind că rezultatele arată clar că LCV-uri sunt cu mult în urma turismelor în materie de siguranță pe drumurile publice, ceea ce este periculos.
Printre principalele probleme remarcate de specialiștii Euro NCAP s-a numărat lipsa sistemelor de asistență la condus, precum sistemul de prevenire a coliziunilor, sistemul de frânare automată de urgență sau un pilot automat performant, în segmentul vehiculelor comerciale.
Cei mai buni ”elevi” din banca LCV-urilor în testele de siguranță Euro NCAP au fost Volkswagen Transporter T6.1, Ford Transit și Mercedes-Benz Vito, care oferă siguranță în procent de peste 60% (Aur).
La polul opus, ”Nerecomandat”, cu protecție de sub 20% în teste, s-au clasat Fiat Talento, Nissan NV400, Opel Movano, Renault Master și Renault Trafic. Iar Master și Trafic au luat cele mai slabe punctaje, 17 și, respectiv, 11 puncte din 100.
Calificativele obținute de LCV-uri în testele Euro NCAP
PLATINĂ - 0
AUR – 3
Volkswagen Transporter T6.1
Ford Transit
Mercedes-Benz Vito
ARGINT – 5
Ford Transit Custom
Mercedes-Benz Sprinter
Opel Vivaro
Peugeot Expert
Volkswagen Crafter
BRONZ – 6
Citroën Jumpy
Citroën Jumper
Fiat Ducato
Iveco Daily
Peugeot Boxer
Toyota Proace
NERECOMANDAT – 5
Fiat Talento
Nissan NV400
Opel Movano
Renault Master
Renault Trafic