BMW investește 2 miliarde €, dublu, în Ungaria. Face și o fabrică de baterii. De ce a ales Debrecen

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 30.11.2022 - 14:05

BMW Group a demarat lucrările la noua sa fabrică de un miliard de euro de la Debrecen, Ungaria, care va fi gata în 2024, în martie 2022. Iar în noiembrie 2022, a decis să crească investiția la peste 2 miliarde de euro, construind și o secție pentru baterii de înaltă tensiune.

SHARE

BMW Group construieşte o secţie de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune pentru automobilele „Neue Klasse” la locaţia sa din Ungaria. Secţia de asamblare a bateriilor va fi amplasată în incinta fabricii de automobile din Debrecen, a cărei construcţie a început în urmă cu aproximativ şase luni. Compania va crea astfel peste 500 de locuri de muncă suplimentare, iar până la finalul anului 2025 va investi peste două miliarde de euro în construcţia şi lansarea întregii uzine aflate la circa 30 de kilometri de granița cu România.

Citește și: VIDEO BMW iFactory de la Debrecen, la 30 km de România, prima fabrică auto fără emisii de CO2

"La Debrecen construim cea mai avansată fabrică din lume. Cu iFactory, stabilim noi standarde în industrie pentru producţia de automobile. Investiţiile noastre subliniază abordarea noastră sistematică pentru implementarea mobilităţii electrice", a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie.

"În prezent, recrutăm noi colegi la nivel local şi din toată Ungaria, astfel încât să putem construi împreună viitorul uzinei BMW Group din Debrecen", a explicat Hans-Peter Kemser, preşedinte şi director executiv al BMW Manufacturing Hungary Kft.

Uzina, împreună cu parteneri locali în educaţie, va lansa un program de educaţie duală în toamna anului 2023 la centrul său intern de formare, a adăugat acesta.

Citește și: Cea mai mare investiție din istoria Ungariei vine din China: 7,3 mld euro. Mercedes, primul client

Fabrica de baterii BMW de la Debrecen, necesară pentru optimizarea la maximum a producției modelelor „Neue Klasse” 

Secţia de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune va fi amplasată în incinta fabricii de automobile din Debrecen. Markus Fallböhmer, vicepreşedinte executiv BMW Group pentru producţia de baterii, explică: "BMW iFactory se referă şi la asigurarea distanţelor scurte pentru logistică. Legătura strânsă dintre asamblarea bateriilor şi producţia de automobile face parte din strategia noastră".

La Debrecen, celulele rotunde de baterii de ultimă generaţie vor fi asamblate într-o carcasă a bateriei - un cadru metalic, care ulterior este integrat în partea de jos a maşinii.

Citește și: VIDEO „Țeapă” în stil românesc. Ungurii au adus autostrada la Borș. Noi ne legăm cu un ciot de 5 km

Începutul oficial al producţiei pentru bateriile de înaltă tensiune de a şasea generaţie va avea loc în 2025, în paralel cu începerea producţiei de automobile. Toate bateriile pentru automobilele de la uzina din Debrecen vor fi asamblate la faţa locului. Noua unitate de producţie se va întinde pe o suprafaţă de aproximativ 140.000 m².

Bateriile BMW „Gen6” îmbunătățesc autonomia și timpii de încărcare cu până la 30%

Bateria este decisivă pentru competitivitatea automobilelor electrice. Cu următoarea generaţie de baterii pentru NEUE KLASSE, autonomia se va îmbunătăţi cu până la 30%, iar viteza de încărcare va fi cu până la 30% mai mare.

BMW Group se concentrează în special pe menţinerea amprentei de carbon şi a consumului de resurse pentru producţie cât mai scăzute posibil, începând din lanţul de aprovizionare.

Producătorii de celule vor folosi cobalt, litiu şi nichel care includ un procent de material secundar - adică materii prime care nu sunt proaspăt extrase, dar care sunt deja în circuit şi sunt obţinute prin reciclare - în producţia de celule de baterii. În combinaţie cu angajamentul de a utiliza numai energie verde din energii regenerabile pentru producţia celulelor de baterii, BMW Group va reduce amprenta de carbon a producţiei de celule de baterii cu până la 60%.

De ce a ales BMW să facă o fabrică auto de două miliarde de euro la Debrecen

BMW AG investește două miliarde de euro într-o nouă fabrică la Debrecen, un oraș bine conectat din punct de vedere al infrastructurii și al furnizorilor, situat la circa 30 de kilometri de granița cu România, pentru că autoritățile de la Budapesta joacă de mult timp pe cartea industriei auto.

BMW AG a anunțat la jumătatea lui 2018 că a decis să investească un miliard de euro într-o nouă fabrică la Debrecen, prima investiție de acest gen realizată de constructorul bavarez pe ”bătrânul continent” în ultimii aproape 20 de ani (ultima fabrică BMW în Europa a fost făcută în 2000, la Leipzig).

În 2019, la puțin peste un an distanță de la anunțul inițial, ministrul ungar al Inovației și Tehnologiei, Laszlo Palkovics, a declarat că lucrările de construcţie la uzina BMW pot începe în condiţiile în care contractul privind achiziţionarea terenului a fost semnat, iar BMW Group a devenit proprietarul terenului.

Și, foarte important, Laszlo Palkovics a anunțat că Guvernul de la Budapesta a contribuit cu 130 miliarde forinţi (cca 390 de milioane euro) pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport din jurul zonei industriale amplasată în nord-vestul oraşului Debrecen, care va găzdui şi viitoarea uzină BMW. Alte 35 de miliarde de forinţi (cca. 100 milioane de euro) urmau să fie cheltuite pentru dezvoltarea sistemului educaţional din Debrecen, în ideea de a furniza mână de lucru calificată companiilor din oraş.

Când va fi gata, BMW Debrece va deveni cea de-a 31 facilitate de producție BMW, ceea ce îi va propulsa pe bavarezi pe locul cinci în topul celor mai importanți constructori auto care și-au început activitatea în Europa. 

Suzuki, Opel, Audi și Mercedes-Benz fabrică deja în Ungaria diferite modele, producția totală depășind 400.000 de mașini pe an. Însă, cum lucrurile și tehnologia în industria auto evoluează în ritm de galop, iar, în goana după profit, constructorii caută permanent soluții de dezvoltare la prețuri cât mai competitive, autoritățile de la Budapesta investesc și au, se pare, un plan bine structurat pentru atragerea de noi investitori.

De exemplu, Ungaria a investit 13 milioane de euro într-un nou circuit de teste la Zalaegerszeg, iar Bosch a primit sprijinul autorităților pentru a construi o facilitate de testare de 10.000 de metri pătrați, facilitate ce se va concentra pe dezvoltarea condusului autonom și a mobilității electrice.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te