BMW s-a curentat: +140.000 de automobile electrificate, livrate în 2018

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 10.01.2019 - 21:29

Vânzările de automobile electrificate (electrice și plug-in hybrid) ale BMW Group au crescut cu 38,4% în 2018, până la 6% din întreg volumul, respectiv 142.617 de unități. Bavarezii sunt astfel lideri pe piața europeană de mobilitate electrică. Iar în 2019 lansează 3 noi modele.

SHARE

"De la lansarea BMW i3 în 2013, BMW Group şi-a mărit rapid vânzările de automobile electrificate. Cu peste 140.000 de livrări în 2018, ne-am îndeplinit încă o dată obiectivul ambiţios", a declarat Harald Krüger, preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW AG. "Acest rezultat de vânzări deosebit şi cota noastră de piaţă impresionantă dovedesc faptul că automobilele noastre sunt ceea ce doresc clienţii. În ţările care oferă structura şi reglementările potrivite, vedem cât de repede mobilitatea electrică poate deveni ceva obişnuit. Sunt încrezător că, până la finalul anului, vor fi peste o jumătate de milion de automobile electrificate ale BMW Group pe şosele, iar tot mai multe vor urma pe măsură ce vom continua să extindem portofoliul de modele pe parcursul anilor următori", a continuat Krüger.

Europa este cea mai mare regiune de vânzări a companiei pentru automobile pe baterii şi plug-in hybrid, reprezentând peste 50% din vânzările din 2018. Cu 75.000 de automobile electrificate ce au fost livrate clienţilor din Europa pe parcursul anului trecut, BMW Group este lider de piaţă autoritar în regiune, cu o cotă de piaţă de peste 16%. Pe piaţa internă a companiei, Germania, BMW Group reprezintă unul din cinci automobile electrificate vândute anul trecut. La nivel global, cota de piaţă a BMW Group este de peste 9%. Cea mai mare piaţă individuală a companiei pentru automobile electrificate este SUA, unde peste 25.000 de modele BMW şi MINI au fost vândute în 2018, reprezentând peste 7% din totalul vânzărilor BMW Group în acea ţară. BMW 530e a fost cel mai bine vândut model plug-in hybrid din clasa superioară, din SUA.

Strategie electrificată clară

Februarie, 2018: BMW Group a anunţat un joint-venture cu producătorul chinez Great Wall, cu accent iniţial pe cooperarea pe cercetarea şi dezvoltarea comună şi producţia locală a automobilelor electrice Mini. BMW vede China ca piaţă premium a viitorului şi este deja cea mai activă piaţă de mobilitate electrică din lume, cu un potenţial imens.

Martie, 2018: În cadrul Salonului Auto de la Geneva, Harald Krüger a confirmat că BMW i Vision Dynamics va intra în producţia de serie ca BMW i4, urmând a fi construit la München din 2021.

Aprilie, 2018: BMW Concept iX3 a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Beijing, primul SUV integral electric al mărcii BMW. Modelul va fi construit în China şi va fi exportat, lansarea pe piaţă fiind stabilită pentru 2020.

Iulie, 2018: BMW Group a semnat un contract pe termen lung, valorând patru miliarde de euro, cu compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) pentru furnizarea de celule de baterii. Cu începere din 2021, celulele pentru BMW iNEXT - care va fi produs la uzina BMW Group din Dingolfing - vor fi furnizate de noua uzină CATL din Erfurt.

Septembrie, 2018: Au apărut primele imagini ale BMW iNEXT Vision Vehicle, avanpostul de pionierat al BMW privind mobilitatea viitorului. Combină condusul autonom, conectivitatea, electrificarea şi serviciile, în timp ce păstrează accentul pe client şi îi oferă noul "Spaţiu Favorit". BMW iNEXT Vision Vehicle funcţionează pe cea de-a cincea generaţie a trenului de rulare electric al companiei, cu o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP.

Octombrie, 2018: BMW Group, Northvolt şi Umicore formează un consorţiu tehnologic comun pentru a colabora îndeaproape la dezvoltarea continuă durabilă pe întreg circlu de viaţă pentru celulele de baterii industrializate pentru automobile electrificate în Europa.

Noiembrie, 2018: Bavarezii lansează noile BMW i3 (120 Ah) şi BMW i3s (120Ah). Capacitatea de stocare a bateriei de înaltă tensiune a acestui automobil inovator a fost dublată astfel de la lansarea iniţială pe piaţă în 2013. În condus cotidian, cele două modele sunt capabile acum să parcurgă distanţe de până la 260 de kilometri. Pe de altă parte, motoarele electrice şi bateriile de înaltă tensiune dezvoltate pentru BMW i3 sunt utilizate pentru propulsarea unui autobuz de oraş produs de Karsan, care este conceput special utilizare în traficul din centrul oraşelor.

Ce urmează

Anul acesta va aduce lansarea altor modele plug-in hybrid noi, inclusiv noua generaţie BMW X5 plug-in hybrid şi noul BMW Seria 3 plug-in hybrid. Aceste modele vor avea cea mai nouă generaţie de trenuri de rulare electrice, oferind o autonomie electrică de până la 80 de kilometri conform ciclului NEDC. De asemenea, 2019 este anul în care mult aşteptatul MINI Electric va fi dezvăluit, urmând a fi produs la Oxford (Marea Britanie).

Apoi, până în 2021, BMW Group va avea cinci modele complet electrice: BMW i3, MINI Electric, BMW iX3, BMW i4 şi BMW iNEXT. Până în 2025, numărul urmează să crească la cel puţin 12 modele. Incluzând versiunile plug-in hybrid, portofoliul de automobile electrificate al BMW Group va cuprinde cel puţin 25 de modele.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te