Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 20.12.2024 - 15:47
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ
Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii - Foto: freepik.com - Imagine cu rol ilustrativ

Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Specialiștii spun că fără „păsuire” se poate întâmpla să arunce banii.

SHARE

Oprirea mașinii în siguranță într-o situație-limită nu depinde doar de timpul de reacție al șoferului și de eficiența anvelopelor, ci și de starea tehnică în care sunt este sistemul de frânare. Pe măsură ce kilometrajul vehicului crește, plăcuțele de frână și discuri de frână se tocesc și trebuie înlocuite. 

Așa, ca idee, discurile de frână rezistă, în general, la două seturi de plăcuțe. Dar, de exemplu, discurile se pot ovaliza și imediat după ce treceți printr-o baltă, dacă sunt încinse. 

Citește și: Frânezi și îți tremură volanul? Ce le recomandă specialiștii șoferilor, pot fi 3 cauze principale

Ce trebuie să facă toți șoferii care schimbă frânele mașinii în primii 200 km? Altfel, aruncă banii

Oricare ar fi motivul schimbării frânelor mașinii, pe lânga alegerea unor piese de calitate, după efectuarea operațiunii, specialiștii spun că e obligatorie „păsuirea”. 

„După înlocuirea frânelor, mulți clienți consideră că odată ce părăsesc service-ul, pot folosi pedala fără milă, tocmai pentru a testa cât de bine acționează plăcuțele noi.

Însă, după cum o spune un vechi proverb, „graba strică treaba”.

Citește și: 6 sfaturi pentru șoferi de la RAR privind frânele și direcția mașinilor. Ce piese sunt periculoase?

Există anumite lucruri pe care șoferii le pot face pentru a roda noile frâne și a se asigura că acestea funcționează la performanțe maxime.

Rodajul se referă la procedura de utilizare ușoară a frânelor pe o distanță de aproximativ 200 de kilometri, pentru a adapta complet plăcuțele de frână la discuri și a maximiza performanța de frânare.

Citește și: Frânele mașinilor electrice se uzează mai greu, dar riscă să ruginească. Ce trebuie să facă șoferii

Rodajul frânelor noi, cunoscut și ca „păsuire”, este esențial. În special pentru discurile acoperite cu un strat protector, rodajul asigură că pelicula de acoperire nu rămâne încorporată în suprafața de frecare a plăcuțelor de frână.

Pentru discurile acoperite, frânați ușor și cu atenție, de la o viteză maximă de 50 km/h, pentru a garanta un rodaj corect.

Bineînțeles, dacă apare o situație de urgență, călcați cu încredere pedala de frână, pentru că siguranța este prioritară”, explică specialiștii unuia dintre cei mai mari producători de elemente de frânare, Textar. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te