Prezentat în premieră mondială în octombrie 2024, la Salonul Auto de la Paris, Dacia Bigster, primul SUV de segment „C” semnat Dacia, poate fi comandat în România, începând cu data de 9 ianuarie 2025, de la 23.000 €, TVA inclusă, pentru versiunea Essential. Iar prețul ajunge la 29.500 €, TVA inclusă, pentru versiunea de top, Journey Hybrid 155.
Cu toate opțiunile utile „normale” pentru un astfel de automobil, însă, precum vopsea metalizată, cârlig de remorcare, hayon electric sau scaune și volan încălzit, Dacia Bigster sare de 31.000 €.
Citește și: Panică la Dacia? Spring nu mai e cea mai ieftină mașină electrică. Discount de 2.000 €, în Franța
Dar, chiar și așa, Bigster oferă cel mai bun raport preț/spațiu/dotări din segmentul C-SUV, unde se bate, de exemplu, cu Citroën C5 Aircross, Peugeot 5008, Volkswagen Tiguan, Kia Sportage sau Toyota Rav4.
Doar Ford Kuga 2.5 Duratec Full Hibrid, de 180 de cai, în versiune Titanium îi poate da bătăi de cap în momentul de față, cu un preț ce pleacă de la 30.800 €, TVA inclusă. E adevărat, este vorba despre o ofertă specială.
Dacia a anunțat prețurile pentru SUV-ul Bigster, primul model de segment „C”. Full sare de 31.000 €
Bigster, cel mai mare, mai puternic, mai tehnologizat și mai dotat model din istoria Dacia, are 4,57 metri lungime, 1,81 metri lățime, 1,71 metri înălțime și o gardă la sol generoasă de 22 cm.
SUV-ul de segment „C” este disponibil în patru nivele de echipare: Essential, Expression, completate, la vârf, de două versiuni la preț echivalent - Bigster Extreme, destinat amatorilor de outdoor (care dispune de plafon panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, bare de pavilion modulabile, sistem Hill descend control si covorașe de cauciuc în echiparea de serie), și Bigster Journey, pentru clienții interesați de confort și de călătoriile lungi, cu caroseria în două nuanțe (pavilion de culoare neagră), hayon cu acționare electrică și scaun șofer cu reglaje electrice ca echipamente de serie.
În ceea ce privește motorizările, sunt oferite trei variante: 1.2 TCe 130 (cu 4x4), 1.2 TCe 140 (cu un sistem mild hybrid de 48V) și Hybrid 155.
Citește și: Dacia Logan sau Sandero, ieftin de reparat? Cât costă un far? Și 460 €. Stop: 80 €. Amortizor – 55 €
Prețuri de bază Dacia Bigster:
- ESSENTIAL TCe 140: 23.000 €
- EXPRESSION TCe 140: 24.400 €
- EXPRESSION TCe 130 4x4: 26.900 €
- EXPRESSION Hybrid 155: 27.900 €
- JOURNEY TCe 140: 26.900 €
- JOURNEY Hybrid 155: 29.500 €
- EXTREME TCe 140 26.000 €
- EXTREME TCe 130 4X4 28.500 €
- EXTREME Hybrid 155: 29.500 €
Cu toate opțiunile utile „normale” pentru un astfel de automobil, însă, Bigster sare de 31.000 €, conform calculelor Newsweek.
Concret, pentru confort, utilitate și siguranță, Bigster poate fi dotat suplimentar cu „Cold Pack 2” (parbriz, scaune față și volan încălzite) - 500 €, Parking Pack (camere la 360 grade, senzori acustici față/spate și detector unghi mort) - 500 €, hayon acționat electric - 200 € și cârlig de remorcare - 449 €.
Am ajuns la 31.149 €, în cazul JOURNEY Hybrid sau EXTREME Hybrid.
Dar, cum probabil nu toată lumea își dorește o mașină albă, orice altă nuanță metalizată din paleta oferită costă suplimentar 500 €. Și există și nuanța exclusivă „Indigo Blue”, la 700 €.
Prin urmare, fără bare de plafon sau fel de fel de accesorii „briz-briz”, Dacia Bigster poate ajunge la 31.649 - 31.849 €.
Citește și: MG ZS Hybrid+, primul adversar pentru Dacia Duster Hybrid. E mai ieftin cu 1.750 € și mai puternic
Dotări în premieră pentru Dacia pe Bigster
Bigster marchează și câteva dotări în premieră pentru Dacia.
De exemplu, până acum, nicio Dacie n-a dispus de plafon panoramic din sticlă cu trapă. Plafonul panoramic are o lungime de 120 cm și se poate fie întredeschide, fie deschide complet pe o distanță de 35 cm. Asigurând o ambianță la bord luminoasă, plafonul panoramic este disponibil în serie pe versiunea Extreme și opțional pe Journey.
Pe versiunea Journey, scaunul șoferului dispune în serie de comenzi electrice pentru reglarea înălțimii și pentru înclinarea spătarului, precum și de suport lombar cu reglare manuală.
Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun în serie de Adaptive Cruise Control (ACC - pilot automat adaptiv) pe versiunile Hybrid, ceea ce răspunde așteptărilor clienților în cazul traseelor lungi.
Bigster poate fi dotat și cu sistem de aer condiționat cu două zone și cu aeratoare separate pentru pasagerii din spate.
Accesul la vehicul este facilitat de cardul mâini libere și de hayonul cu acționare electrică. Acesta din urmă, disponibil în serie pe Bigster Journey și opțional pe versiunea Extreme, poate fi acționat în trei moduri: din exterior, cu ajutorul butonului situat pe hayon, din interior, cu ajutorul butonului situat pe planșa de bord sau cu ajutorul telecomenzii de pe cartela mâini libere.