De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagube de sute €

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 22.09.2024 - 14:50
De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagube, și de sute € - Foto: insurethebox.com - Imagine cu rol ilustrativ
De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagube, și de sute € - Foto: insurethebox.com - Imagine cu rol ilustrativ

De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins? Pagubele pot fi mari chiar și de sute euro, avertizează specialiștii.

SHARE

Martorul „Risc de pana prostului” din bord indicatorul prin aprinderea Șoferului e alertat că nu mai are combustibil, benzină sau motorină, în rezervor și riscă să rămână în drum. 

Cât mai poate rula mașina cu martorul de combustibil aprins nu se știe exact, diferă de la un autovehicul la altul. În general, aprinderea indicatorului îi spune șoferului că trebuie să alimenteze în următorii 50-80 kilometri, în funcție de stilul de mers. 

Citește și: FOTO Atenție, șoferi! Martorul luminos care dacă se aprinde pe caniculă trebuie să opriți imediat

De ce nu trebuie șoferii să meargă cu martorul „Risc de pana prostului” aprins?

Sfatul specialiștilor este, însă, ca șoferii să evite pe cât posibil să mărgă cu martorul de combustibil aprins.

Ideal este ca întotdeauna rezervorul de combustibil al autovehiculului să fie cel puțin 25%-30% plin. 

Explicația? La majoritatea mașinilor, pompa electrică de combustibil se află „scufundată” în rezervor și se răcește cu benzina ori motorina din acesta. Astfel, dacă nivelul carburantului scade spre zero, cel puțin o parte din pompă va rămâne fără răcire și prin urmare, aceasta riscă să de supraîncălzească. 

Citește și: FOTO Martorul luminos la care trebuie să fie atenți șoferii de mașini diesel. Mai merge 2.000 km

De asemenea, dacă nivelul carburantului din rezervor scade spre zero și mașina urcă sau pantă mai accentuată, de exemplu, pompa riscă să tragă și aer, și eventualele depuneri de pe fundul acestuia, ceea ce poate duce la supraîncălzire, dar și la înfundarea filtrului. de combustibil sau, mai rău, a vreunui injector. 

Prin urmare, dacă un șofer obișnuiește să meargă cu martorul de carburant aprins, pompa de combustibil riscă să se supraîncălzească și până la urmă să se strică.

Costul celei mai ieftine pompe electrice de benzină, de pildă, este de circa 150 euro. 

Citește și: FOTO Martorul luminos cu „picătură” care îi spune șoferului să oprească imediat, dacă se aprinde

Dacă se înfundă filtrul de combustibil cu eventualele depuneri de pe fundul rezervorului, acesta costă și el de la 40-50 euro în sus. 

Iar dacă mizeria ajunge cumva la vreun injector, paguba se urcă la sute bune de euro. Ca idee, un injector de Logan 1.5 dCi costă circa 250 euro. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te