Electrificare pe linie: Ford pregătește E-Transit, versiunea electrică a cele mai vândute utilitare

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 03.12.2020 - 16:09
Ford E-Transit
Ford E-Transit

Și viitorul utilitarelor pare 100% electric. După ce alți producători au făcut deja pasul electric, Ford nu putea face excepție și a anunțat pentru 2022 lansarea E-Transit, versiunea curentată a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume.

SHARE

Grupul PSA Peugeot – Citroën – Opel a fost primul care s-a lăudat cu o gamă completă de utilitare medii electrice, Peugeot e-Expert, Citroën ë-Jumpy și Opel Vivaro-e. Iar Volkswagen și Mercedes au făcut și ei pasul electric în segmentul utilitarelor, cu e-Crafter/ Electric Bulli și EQV. Prin urmare, mișcarea Ford cu E-Transit nu mai putea aștepta.

Ford a gândit E-Transit astfel încât să ofere clienților europeni o gamă generoasă de opțiuni în materie de caroserii, lungime, înălțime a plafonului și masă totală maximă autorizată, rezultând 25 de variante posibile. Sarcina utilă vizată este de până la 1.616 kg în cazul versiunii autoutilitară și de până la 1.967 kg în cazul versiunii autoșasiu. Volumul de încărcare nu este afectat de electrificare, putând ajunge până la 15,1 metri cubi, un volum similar celui oferit de modelul Transit cu motor diesel și tracțiune pe spate.

În ceea ce privește autonomia 100% electrică, E-Transit vizează un prag psihologic de până la 350 de kilometri (WLTP), cu o baterie de 67 kWh, ceea ce reprezintă aproximativ de trei ori mai mult decât distanța parcursă zilnic, în medie, de vehiculele de flotă din UE. Sub capotă, mașina are un motor electric care dezvoltă 269 de cai putere și un cuplu maxim de 430 Nm.

E-Transit este dotat cu funcție de încărcare rapidă atât de la surse de curent alternativ, cât și de la surse de curent continuu. Încărcătorul de bord de 11,3 kW poate asigura o încărcare de 100% în maximum 8,2 ore. Iar prin alimentarea la stație cu o putere de până la 115 kW, bateria E-Transit se poate încărca de la 15% la 80% în aproximativ 34 de minute.

Modurile de conducere ale lui E-Transit sunt adaptate la sistemul său de propulsie electric. Un mod Eco, special, vizează o ameliorare de până la 8-10% a consumului de energie, atunci când E-Transit este operat fără încărcătură, cu o accelerație dinamică sau la viteze de autostradă, potrivit datelor Ford. Modul Eco limitează viteza maximă, ajustează accelerația și optimizează controlul climatizării pentru a eficientiza autonomia disponibilă.

Utilitara oferă, de asemenea, o funcție de climatizare prealabilă programată (Scheduled Pre-Conditioning), care permite setarea sistemului de climatizare astfel încât să ajusteze temperatura din habitaclu la nivelul preferat în timpul încărcării, asigurând disponibilitatea unei autonomii maxime.

Inedit, E-Transit va putea fi folosit, în premieră pentru un vehicul comercial din Europa, și pe post de sursă de curent. E-Transit beneficiază de dotarea opțională Pro Power Onboard, care permite clienților să transforme vehiculul într-o sursă de energie mobilă, asigurând o putere de până la 2,3 kW pentru echipamentele electrice, la punctele de lucru și în timpul deplasării.

În Europa, E-Transit va beneficia de o garanție de opt ani și 160.000 km pentru baterie și componentele electrice de înaltă tensiune. Iar reviziile vor trebui efectuate la intervale de un an, fără limită de kilometri, costurile asociate cu revizia fiind astfel reduse cu circa 40% față de modelele echipate cu motoare cu combustie internă.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te