FOTO Atenție, șoferi! Martorul luminos care dacă se aprinde pe caniculă trebuie să opriți imediat

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 19.06.2024 - 08:32
Foto: minit-tune.com - Imagine cu rol ilustrativ
Atenție, șoferi! Martorul luminos care dacă se aprinde pe caniculă trebuie să opriți imediat - Foto: carparts.com

Pe caniculă, și mașinii îi poate fi „cald”. Șoferii trebuie să fie extrem de atenți la un martor luminos din bord care, dacă se aprinde, înseamnă că trebuie să oprească imediat.

SHARE

Când este foarte cald afară și se rulează și încet în oraș sau se forțează mașina să urce pantele unui drum de munte, de exemplu, sistemul de răcire al motorului este extrem de solicitat și trebuie să fie în perfectă stare de funcționare pentru a face față. 

Atenție, șoferi! Martorul luminos care dacă se aprinde pe caniculă trebuie să opriți imediat

Martorul luminos care dacă se aprinde trebuie să opriți imediat este cel al temperaturii motorului. Dacă mașina are și indicator de temperatură, acesta va fi lipit de limita superioară, roșie, a scalei sale. Altfel, riscați ca, în numai câteva sute de metri, să stricați serios motorul sau, cu se spune, să-l „calați”. Adică, se supraîncălzește atât de tare, încât anumite piese se topesc. 

Citește și: Ai alimentat din greșeală cu benzină în loc de motorină sau viceversa? Atenție, distrugi mașina!

Dacă martorul luminos de temperatură a motorului se aprinde sau indicatorul de temperatură urcă în zona roșie, opriți imediat într-un loc sigur. Opriți motorul, asigurați mașina cu frâna de mână și ridicați capota. 

Atenție, nu încercați să desfaceți bușonul radiatorului sau al vasului de expansiune! Intalația e sub presiune, iar agentul de răcire, antigelul, sau apa, la peste 100 de grade Celsius. Pentru a face această operațiune trebuie să lăsați motorul să se răcească cel puțin vreo jumătate de oră.

Citește și: FOTO Martorul luminos la care trebuie să fie atenți șoferii de mașini diesel. Mai merge 2.000 km

Inspectați vizual compartimentul motor și sub mașină pentru identificarea unor eventuale scurgeri, vreo curea ruptă sau vreun furtun rupt. Verificați nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune.

Dacă nu obsevați nimic „suspect”, reporniți motorul cu aerul condiționat oprit și observați dacă pornește electroventilatorul (ventilatorul montat pe radiator). Dacă nu pornește imediat, opriți motorul, să nu se mai încingă degeaba. Fie aveți termostatul sau termocontactul defect, fie s-a stricat electroventilatorul.

Puteți încerca să plecați mai departe, pentru a ajunge la un service, de exemplu, doar după ce motorul se mai răcește și cum mare atenție la martorul/indicatorul de temperatură. Cum se aprinde sau urcă pe roșu, trebuie să opriți imediat. 

Citește și: Atenție, la antigel! Există 6 culori. Cum alegi lichidul de răcire potrivit mașinii tale

Atenție, verificați tot timpul nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune. Dacă nu e cel puțin la minimum, completați. Provizoriu, puteți pune și apă normală, de la robinet, ca să ajungeți până la un mecanic.

Țineți cont însă ca după remedierea problemei de răcire instalația să fie umplută cu antigel, așa cum recomandă toti producătorii. 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te