Proprietarul unui Peugeot e-208 și-a petrecut minivacanța de 1 Iunie pe malul Bosforului, în spectaculosul Istanbul.
De la București la Instanbul sunt 620 de kilometri, conform Google Maps, și, în general, cu mașina, drumul durează aproximativ 8-9 ore, în funcție de trafic, respectând toate regulile de circulație.
Dar, cu mașina electrică lucrurile stau puțin altfel. De pildă, pe autostradă, trebuie să mergi sub limita legală de viteză, cu 100-110 km/h, dacă nu vrei să încarci foarte des bateria.
Concret, bucureșteanul care a fost de 1 Iunie la Istanbul cu un e-208 a povestit pe forumul „Mașini electrice” că, în total, a parcurs 1.303 kilometri (deci, nu s-a abătut de la drumul estimat de Google Maps decât vreo 60 km) și a postat, după ce s-a întors la București, o imagine în care computerul de bord indică o viteză medie de 55 km/h și un consum mediu de 15,5 kWh/100 km.
Matematic, înseamnă că a stat la volan circa 23 de ore. Deci, aproximativ 11-12 ore pe sens, în loc de 8-9 ore în mod obișnuit.
Diferența de 3-4 ore pe sens este justificată de viteza medie de 55 km/h, similară cu cea obținută, de exemplu, de un TIR. Inclusiv pe autostradă bucureșteanul a precizat că nu a mers cu mai mult de 100-110 km/h, deși în Turcia limita e de 130 km/h. În Bulgaria, pe ruta către Turcia nu există autostradă, dar, dacă ar fi fost, limita e de 140 km/h.
Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele
Pe lângă cele 11-12 ore de condus de la București la Istanbul și de la Instanbul la București, bucureșteanul cu mașină electrică a stat la încărcat minimum 3 ore în total sau minimum 1,5 ore pe sens, având noroc să găsească libere stații de încărcare de mare putere. Adică, a parcus fiecare sens în 12,5-13,5 ore, în loc 8-9 ore cât estimează Google Maps.
„București - Istanbul
Peugeot e-208
Versiunea de bază are o baterie cu o capacitate utilă de 46 kWh, motor de 136 de cai putere și oferă o autonomie WLTP de până la 362 km. Mașinuța accelerează până la 100 km/h în 8,3 secunde și poate atinge o viteză maximă de 150 km/h.
Interesant, pe ruta București - Istanbul - București, bucureșteanul a obținut exact consumul mediu dat de fabrică, 15,5 kWh/100 km.
Cel mai ieftin Peugeot 208, cu motor pe benzină de 1.2 litri și 75 de cai, pleacă de la 18.400 euro. Iar un Peugeot 208 pe benzină de 130 de cai costă 27.000 euro.