Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană Manz, în faliment. Gaură de 25.000.000 €

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 19.12.2024 - 16:28
Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană Manz, în faliment. Gaură de 25.000.000 € - Foto: siemens.com - Imagine cu rol ilustrativ
Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană Manz, în faliment. Gaură de 25.000.000 € - Foto: siemens.com - Imagine cu rol ilustrativ

Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma germană de inginerie mecanică Manz a intrat în faliment, după ce afacerile cu echipamente pentru fabricile de baterii au mers prost.

SHARE

Criza din industria auto generată mai ales de costurile electrificării se adâncește aproape în fiecare zi. Iar cele mai mari probleme se pare că sunt în Germania, tara supranumită „Motorul Europei”. 

Citește și: Porsche, în alertă. Strategia mașinilor electrice a eșuat. Circa 8.000 de angajați, în pericol?

Încă o victimă a electrificării mașinilor! Firma de inginerie Manz, în faliment

Pentru multe companii, creșterea lentă a electromobilității și costurile mari necesare electrificării înseamnă că investițiile în tehnologii viitoare nu pot fi traduse în vânzări unitare.

Compania de inginerie mecanică Manz, cu sediul în Reutlingen, a resimțit în plin efectele acestei situații. A solicitat deschiderea procedurii de insolvență.

Afacerile cu echipamente pentru fabricile de celule de baterii s-au dovedit a fi deosebit de problematice. Manz a dobândit timpuriu expertiză în acest domeniu și investise mulți bani.

Citește și: Audi închide uzina istorică din Bruxelles, dar inaugurează o fabrică de mașini electrice în China

„În special în Europa, potențialul de piață preconizat nu s-a materializat conform așteptărilor, parțial din cauza lipsei de sprijin din partea condițiilor-cadru politice relevante”, se arată în comunicatul companiei.

În urmă cu doi ani, compania și-a unit forțele cu producătorii de instalații Grob și Dürr pentru a oferi soluții complete pentru industrie. Cu toate acestea, chiar și intrarea producătorului de camioane Daimler Truck în 2022 în business, inclusiv o majorare de capital, nu a putut preveni insolvența.

În 2024, însă, a existat o adevărată cădere a cererii de mașini electrice și multe investiții ale producătorilor auto au fost anulate.

Pentru întregul an 2024, compania se așteaptă la o scădere semnificativă a veniturilor în comparație cu anul precedent. În primele trei trimestre, pierderea s-a ridicat la aproximativ 25,4 milioane de euro. Manz a introdus munca cu program redus în luna august. Manz are 480 de angajați la sediile sale din Reutlingen și Tübingen și aproximativ 1.200 la nivel mondial.

Manz a intenționat de ceva timp să vândă afacerea cu echipamente pentru producția de celule de baterii, dar discuțiile cu potențialii investitori nu s-au concretizat încă. Sunt în curs de desfășurare și ar trebui finalizate în prima jumătate a anului 2025, în ciuda insolvenței, relatează automobilwoche.de.

Citește și: Șeful Mazda: Americanii vor mașini ieftine și fiabile pe benzină și diesel, nu soluții electrificate

Procedura de insolvență oferă oportunitatea de a reorganiza financiar compania, de a-i optimiza structurile și de a se concentra pe competențele de bază ale Manz. Activitatea curentă va fi continuată.

Accentul se va pune pe reducerea costurilor de personal, fixe și materiale, optimizarea proceselor, eficientizarea structurii organizaționale și standardizarea produselor. Acest lucru ar trebui să facă întreprinderea mai agilă și mai competitivă.

„În viitor, Manz se va concentra pe divizia de automatizare industrială, precum și pe diviziile de electronică, semiconductoare și producție sub contract”, se arată în comunicatul companiei.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te