VIDEO Industria auto din Rusia „duduie”. Moskvich se laudă că a vândut 86 de mașini în 2 luni

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 14.03.2023 - 11:09

Rusia a repornit producția de mașini Moskvich în noiembrie 2022, asamblând SUV-uri JAC JS4 chinezești, după retragerea constructorilor occidentali, și, oficial, vânzările au debutat pe 3 martie 2023. Se pare însă că 86 de Moskvich-uri s-au dat „pe sub mână”.

SHARE

Piața și industria auto din Rusia s-au prăbușit în 2022, după retragerea constructorilor occidentali pe fondul războiului pornit de Vladimir Putin în Ucraina și a sancțiunilor internaționale. 

Volumul producției tuturor segmentelor de autovehicule din Rusia  a scăzut cu 60% în 2022, față de 2021. În total, anul trecut, în Rusia au fost produse 620 de mii de mașini, a declarat ministrul adjunct al Industriei și Comerțului, Albert Karimov.

Potrivit Rosstat, în 2022, Rusia a produs doar 450.000 de automobile (-67%), cea mai mică cifră din ultimii ani. 

Iar trendul negativ continuă. În februarie 2023, de exemplu, vânzările de autoturisme noi și vehicule comerciale ușoare în Rusia au scăzut cu 62,1%, relatează Komersant.

Citește și: VIDEO Primul Moskvich asamblat de ruși cu piese chinezești, testat pe stradă. Costă 26.000 €

Industria auto din Rusia „duduie”

După ce Putin a declanșat războiul în Ucraina, producția de automobile a fost suspendată masiv în Rusia.

Majoritatea jucătorilor europeni și japonezi, printre care Nissan, Toyota, Ford, Renault, Mazda și Volkswagen, au ieșit de pe piața rusă. Unii și-au cedat activele către statul rus și pentru o rublă. Este cazul Renault. Iar fosta fabrică Renault de la Moscova a fost redenumită oficial, la începutul lui iunie 2022, JSC Moskvich.

La conducerea „noului” constructor auto rus a fost numit Dimitri Pronin, fost director adjunct al departamentului de transport al orașului Moscova, iar, după reorganizarea fluxurilor, pe 23 noiembrie 2022, JSC Moskvich a anunțat reluarea producției, asamblând versiuni ale SUV-ului chinezesc JAC JS4 cu logo Moskvich, și startul oficial al vânzărilor pentru data de 3 martie 2023.

Citește și: FOTO Doi proprietari de Tesla au rămas cu volanul în mână, în mers. NHTSA a deschis o anchetă

Moskvich se laudă că a vândut 86 de mașini în ianuarie și februarie, deși oficial vânzările au început pe 3 martie

86 de ruși se pare, însă, că „s-au descurcat” și și-au luat Moskvich 3 „pe sub mână”. Iar constructorul se și luadă cu asta. 

Potrivit agenției AutoStat, în februarie 2023, vânzările de mașini Moskvich în Rusia aproape s-au dublat, de la 29 de unități în ianuarie 2023, la 57 unități în februarie 2023. 

Dintre cele 57 de modele Moskvich vândute luna trecutp, 50 de exemplare au fost pe benzină (Moskvich 3), iar restul de 7 unități, electrice (Moskvich 3e).

40% dintre toate Moskvich-urile noi au fost vândute la Moscova în februarie (20 unități). Zece mașini au mers la Sankt Petersburg, șapte în regiunea Moscovei și două au fost vândute în regiunea Krasnodar.

 În ceea ce privește versiunile electrice Moskvich 3e, șase dintre ele au fost vândute în Moscova.

Noul Moskvich, un SUV 99% chinezesc

SUV-ul Moskvich 3 se dorește a fi „low-cost”, fiind, de fapt, un JAC JS-4 chinezesc asamblat în Rusia, căruia i s-a schimbat sigla și numele. Dar prețul său numai „low-cost” nu este, având în vedere că pornește de la 1.970.000 ruble, echivalentul a peste 26.000 de euro.

Moskvich 3 este animat de un motor turbo, pe benzină, de 1.5 litri, care dezvoltă 150 de cai putere, are cutie de viteze automată și doar tracțiune față. Un sistem 4x4 nu e disponibil nici opțional. 

Istoria Moskvich a început în anii 1930

Istoria uzinei auto de lângă Moscova începe din anii 1930, când fabrica producea automobile Ford. Apoi, după ce rușii au luat din Germania o linie de producție de mașini Opel, la scurt timp după încheierea celui de-al doilea Război Mondial, au apărut marca și modelele Moskvich. Primul model „propriu” a fost Moskvich-400 (1946), un Opel Kadett puțin modificat.

Din anii 1950, rușii au început să facă modele Moskvich proiectate de inginerii sovietici, precum Moskvich 402, Moskvich 407, Moskvich 412 sau Moskvich 2140. Ca idee, Moskvich 412 a fost prima mașină sovietică care obținut certificate internațional de siguranță, trecând testele de siguranță din Franța, Suedia și Germania de Vest, de exemplu.

Ultimul model Moskvich a fost Moskvich 2141, comercializat sub numele Aleko, care a invadat și străzile din România la începutul anilor 1990. Design-ul său era influețat de Simca 1307.

După destrămarea URSS, la începutul anilor 1990, Moskvich s-a zbătut să supraviețuiască. În 2002, a declarat falimentul și a intrat în lichidare. Iar din 2005, după ce Renault a preluat controlul AvtoVaz, cel mai mare producător auto din Rusia, uzina lângă Moscova a început producția de modele precum Duster, Kaptur și Nissan Terrano, având o capacitate de aproximativ 180.000 de unități pe an.

 

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te