Înainte de căderea URSS, președinții ruși se plimbau cu limuzine ZIL, iar în escortă aveau modele Chaika. După 1990 însă, Boris Elțîn și Dmitri Medvedev au optat pentru Mercedes-uri S-Klasse, lungite și blindate de firma belgiană Carat Duchatelet. Iar în primele trei mandate Vladimir Putin a optat pentru modele blindate Mercedes-Benz S Guard, dar și pentru un BMW Seria 7 High Security, toată presa vuind, în septembrie 2016, când șoferul preferat al lui Putin a fost implicat într-un accident pe Bulevardul Kutuzovski din Moscova la volanul unei astfel de limuzine.
Acum, însă, în cel de-al patrulea mandat, Putin a decis să schimbe foaia și și-a făcut propria limuzină. Evident, nu a sudat-o el. Dar, a participat activ la dezvoltarea modelului Kortezh (cortegiu, în limba rusă), testând inclusiv mai multe prototipuri.
Amestec de stiluri și tehnologie
Limuzina ”full-size” Kortezh seamănă cu un Rolls Royce Phantom împerecheat cu un Mercedes S-Klasse, la nivelul blocurilor optice spate, și cu un Chrysler 300, la nivelul grilei radiatorului. Multe detalii tehnice nu se cunosc. Însă, se știe că motorul supraalimentat, cu 12 cilindri în ”V”, care dezvoltă circa 850 de cai putere, este opera inginerilor Porsche. Iar cutia de viteze automată, cu nouă trepte, este făcută de specialiștii ruși.
Kortezh este primul model NAMI și, potrivit unor zvonuri, în plan ar mai fi un SUV, o dubiță de pasageri și un sedan mai mic. Producția totală ar urma să atingă cinci mii de unități.